معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر خبر داد

مرمت پل های خرمشهر تا سه روز آینده

آقای ترک گفت : پیمانکاران طرح های مرمت پل های خرمشهر انتخاب شده و این پروژه ها تا سه روز آینده عملیاتی می شوند.

غلامرضا ترک معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر گفت: پیمانکاران مرمت درز‌های انبساطی و نقاط بحرانی پل جهان آرا انتخاب شده‌اند و در روز‌های آینده این پل مسدود و مرمت خواهد شد و امید است در مدت دو سه روز مرمت به پایان برسد.

او تاکید کرد پل‌ها باید بازدید‌ دوره‌ای شوند تا مشکلاتی که به مرور زمان ایجاد می‌شوند ترمیم و مرمت شود، اما متاسفانه به دلیل مشکلات شهرداری و هزینه‌های بالای تامین، نگهداری و مرمت پل ها، این امر برای پل‌های خرمشهر انجام نشده است.

بنا به گفته این مسئول در بازدید‌های مکرر از پل‌های شهرستان خرمشهر دو پل آزادی و جهان آرای خرمشهر پل جهان آرا که در سال ۱۳۸۰ به بهره‌برداری رسید از نظر سازه مشکلی ندارند، اما مشکلات فنی جزئی دارند.

معاون امور زیربنایی، حمل و نقل و شهرسازی شهرداری خرمشهر پیش تر مشکل پل جهان آرا را در عرشه پل اعلام کرد و افزود: با توجه به اینکه پل سازه مرکب فلزی و بتنی دارد و عرشه بتنی آن روی سازه فلزی قرار گرفته، بارندگی‌ها و آب یون‌دار کارون موجب شد رطوبت و یون‌ها روی بتن و میلگرد به مرور باعث فرسودگی پل شود.

آقای ترک گفت : باید هر سال نسبت به ترمیم درز‌های انبساطی پل اقدام کرد و این در حالی است که در یکی دو سال اخیر این کار انجام نشد و به دلیل تردد ماشین آلات سنگین، درز‌های انبساطی پل به ویژه بخش جنوبی آن دچار آسیب شد که باید هر چه سریعتر مرمت شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.