طی یک سال گذشته انجام شد

تولید ۷۸ محصول فناورانه به همت شرکت‌های دانش بنیان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با معرفی دستاورد‌های پژوهشی مجموعه سلامت فارس، تولید ۷۸ محصول فناورانه به همت شرکت‌های دانش بنیان دانشگاه در یک سال گذشته را بخشی از این دستاورد‌ها برشمرد.

دکتر سید وحید حسینی رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز در آئین گرمیداشت هفته پژوهش و تقدیر از پژوهشگران و فناوران برتر فارس اظهار کرد: پژوهش مقدمه آموزش، بهداشت و درمان است و در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز نیز مسائل فرهنگی و پژوهشی به عنوان ۲ اولویت مهم تعریف شده است.

او با اشاره به تحریم‌های ظالمانه از سوی کشور‌های دیگر بر علیه ایران اسلامی، بر ضرورت تلاش مضاعف پژوهشگران در این زمینه و هدایت اهداف پژوهشی در مسیر حل مسائل و چالش‌های مردم تاکید کرد.

امضای ۱۸ قرارداد همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی و حوزه صنعت

او، ایجاد فضا‌های فیزیکی مناسب در دانشگاه برای حوزه پژوهش، تصویب هزار و ۹۳۶ طرح تحقیقاتی پژوهشی در یک سال گذشته، انتشار ۲ هزار و ۶۳۲ مقاله علمی در مجلات معتبر بین المللی بر اساس پایگاه استنادی Scopus در سال ۲۰۲۱ و انتشار ۲ هزار و ۷۷۴ مقاله در مجلات معتبر از ابتدای سال ۲۰۲۲ تاکنون، راه اندازی پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه با مساحت بیش از ۲ هزار مترمربع در شهر صدرا و استقرار ۳۲ شرکت دانش بنیان در این مکان را از جمله دستاورد‌های پژوهشی مجموعه سلامت فارس برشمرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز ادامه داد: همچنین ضمن پیگیری برای راه اندازی اتاق تمیز در برج پژوهشی محمد رسول الله (ص)، تولید ۷۸ محصول فناورانه از سوی شرکت‌های دانش بنیان در یک سال گذشته، ثبت ملی ۱۰ اختراع و اکتشاف از سوی اعضای هیات علمی و پژوهشگران دانشگاه، امضای ۱۸ قرارداد همکاری بین دانشگاه علوم پزشکی شیراز و حوزه صنعت و برگزاری نشست‌های مختلف با دانشگاه‌های کلان منطقه در زمینه توسعه حوزه سلامت را می‌توان دیگر اقدمات صورت گرفته در مسیر توسعه پژوهشی دانشگاه برشمرد.

او با تاکید بر اینکه تلاش می‌شود تا از تمام امکانات موجود در دانشگاه برای توسعه حوزه پژوهش استفاده شود، از کسب مقام سوم دانشگاه علوم پزشکی شیراز در حوزه فناوری بین دانشگاه‌های تیپ یک کشور در ارزشیابی سال ۱۴۰۰ و کسب رتبه سوم کشوری توسط مرکز رشد بیوتکنولوژی دانشگاه در بین مراکز رشد توسعه یافته همتا در کشور در سال ۱۴۰۰، خبر داد.

توجه به حل مسائل مردم جامعه از گذرگاه پژوهش و اندیشه

او با دعوت از پژوهشگران برای توجه به حل مسائل مردم جامعه از گذرگاه پژوهش و اندیشه، اظهار کرد: در یک سال گذشته بیش از ۱۵ میلیارد تومان جهت انجام طرح‌های پژوهشی مجموعه سلامت استان پرداخت شده است و در این زمینه، حمایت از طرح‌های کاربردی در اولویت بالاتری قرار دارد.

دکتر حسینی، ثمره معنوی کسب علم را عزت و افتخار دانست و تاکید کرد: علم و تکنولوژی در دنیا به سرعت در حال پیشرفت است؛ جوانان در دانشگاه‌ها و فضا‌های علمی هوش سرشاری دارند که می‌توانند با بهره مندی از این هوش و به کارگیری علم و تکنولوژی روز دنیا، مشکلات جامعه را حل کنند.

در این آیین که امروز، بیست و دوم آذر ۱۴۰۱ برگزار شد، ۶۷ پژوهشگر و فناور برتر فارس و یاوران ستاد هفته پژوهش استان تقدیر شدند که از دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز دکتر «عباس رضائیان زاده»، دکتر «غلامرضا حاتم»، دکتر «بیتا گرامی زاده نایینی»، دکتر «جمشید روزبه»، دکتر «بهادر شهریاری»، دکتر «محمدحسین دباغ منش» و دکتر «محمدحسین مروت» به عنوان پژوهشگران برتر، «علیرضا زارع حسین آباد» از شرکت دانش بنیان زیست فناوری «به ژن» دانشگاه علوم پزشکی شیراز به عنوان فناور برتر و همچنین «پروانه صادقی» و «کمال منابری» به عنوان یاوران ستاد هفته پژوهش استان فارس، معرفی و تقدیر شدند.

رونمایی از جایزه علمی مرحوم دکتر فرح پیرویان در حوزه قلب اطفال و کتاب «یار عزیز ما» زندگینامه مرحوم پروفسور «لطف اله یارمحمدی»، از دیگر برنامه‌های امروز بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار