آدام شیف: شواهد کافی علیه ترامپ وجود دارد

رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت که شواهد کافی برای متهم کردن رئیس جمهور سابق این کشور وجود دارد.

آدام شیف رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان که عضو کمیته تحقیقات کنگره آمریکا درباره شورش ششم ژانویه طرفداران رئیس جمهور پیشین هم هست، تاکید کرد: شواهد علیه ترامپ به اندازه کافی موجود است. به نظرم این شواهد نشانگر انطباق کامل اقدامات ترامپ با شورش است. ترامپ در ارتباط با تلاش برای لغو نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور به ارتکاب جرایم جنایی هم متهم شده است و با در نظر گرفتن این شواهد فکر می‌کنم که شواهد زیادی برای متهم کردن ترامپ وجود دارد.

به گزارش رویترز، او اضافه کرد: من از شواهدی که وزارت دادگستری در اختیار دارد مطلع نیستم، ولی از محتویات پرونده عمومی اطلاع کافی دارم و به عنوان یک دادستان سابق آمریکا اعلام می‌کنم که ترامپ به روش‌های مختلف سعی داشت تا مقامات دولتی را تحت فشار بگذارد تا در نتیجه انتخابات دستکاری کنند.

آدام شیف معتقد است که ترامپ سعی داشت تا در نشست مشترک که موضوع آن بررسی شورش ششم ژانویه بود مداخله کند و گروهی را هم برای حمله به ساختمان کنگره تحریک کرده بود و این اقدامات همگی مجرمانه و مستلزم برخورد قانونی با رئیس جمهور پیشین است.

ترامپ که به طور رسمی برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا اعلام نامزدی کرده، در حادثه حمله حامیانش به ساختمان کنگره در ششم ژانویه به تحریک شورشیان متهم شده است. طرفداران افراطی ترامپ در ششم ژانویه ۲۰۲۱ در اعتراض به تأیید نتیجه انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۰، به ساختمان کنگره حمله کردند که طی این حادثه ۵ نفر کشته وشمار زیادی مجروح شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۲۱:۳۵ ۲۸ آذر ۱۴۰۱
آدام شیف تو غلط زیادی میکنی که مزاحم ترامپ پولدار شوی. او پول دارد. احمق بی شعور به پولش نگاه کن و کمی خجالت بکش.
آخرین اخبار