وزارت امور مهاجرین طالبان خواستار آزادی مهاجرین افغانستانی در پاکستان شد

وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان طالبان با اشاره به زندانی ساختن بیش از ۲ هزار مهاجر غیر‌قانونی افغانستانی در پاکستان خواستار آزادی این مهاجرین شد.

خلیل‌الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان در جلسه «هماهنگی میان واحدهای مرکزی و ولایتی وزارت امور مهاجرین» از تمام سازمان‌های کمک رسان به خصوص سازمان ملل‌ متحد خواست که به مشکلات مهاجرین افغانستانی رسیدگی کنند.

جلسه هماهنگی میان واحدهای مرکزی و ولایتی وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان با اشتراک ریاست این وزارت، نهادهای ملی و بین المللی، امروز در کابل برگزار شد.
خلیل‌الرحمن حقانی، سرپرست وزارت امور مهاجرین و عودت کنندگان گفت: از تمام سازمان‌های کمک رسان به خصوص سازمان ملل‌ متحد می خواهیم که در کنار ما به مشکلات مهاجرین رسیدگی کنند. 
سرپرست وزارت امور مهاجرین افزود که مهاجرین افغانستانی در برخی کشورها از حق تعلیم و صحت بازمانده اند که باید برای این مهاجرین زمینه های تعلیمی فراهم شود.
خلیل‌الرحمن حقانی بیان داشت که با آمدن طالبان در کشور جنگ، فساد اداری و بیشتر مشکلات حل شده است.
وی از مسئولان وزارت مهاجرین و عودت کنندگان خواست که کمک ها را برای بیجا‌شدگان داخلی به صورت شفاف تقسیم نمایند.
خلیل‌الرحمن حقانی با اشاره به زندانی ساختن بیش از دو هزار مهاجر غیر‌قانونی افغانستانی توسط دولت پاکستان گفت: از‌ کشورهای همسایه می خواهیم که مهاجرین غیرقانونی افغانستانی را که زندانی ساخته اند، آزاد بسازند.
از سویی هم محمد اجمل، مدیر ارشد برنامه های وزارت امور مهاجرین گفت: این وزارت با سازمان های کمک‌رسان که در عرصه مهاجرین فعالیت می‌کنند، تفاهم نامه هایی را به منظور حل مشکلات مهاجرین و بی جاشدگان داخلی امضا می‌کند.
محمد اجمل افزود که بیش از یک میلیون شهروند کشور در یک و‌ نیم سال اخیر به کشور برگشته اند و بیش از دو میلیون بی‌جاشده داخلی وجود دارد.
پیش از این سفارت طالبان در اسلام‌آباد از زندانی بودن صدها مهاجر افغانستان در زندان‌های پاکستان خبر داد و دبیر کل عفو بین‌الملل در نامه‌ای به نخست‌وزیر پاکستان، نگرانی‌اش را از وضعیت مهاجران افغانستانی در آن کشور ابراز کرد.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار