تظاهرات گسترده مردم بحرین در اعتراض به دستگیری شیخ علی سلمان

تظاهرکنندگان بحرینی آزادی دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین و دیگر زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

شهروندان بحرینی شامگاه چهارشنبه با برگزاری تظاهرات در منامه پايتخت اين كشور، آزادی شیخ علی سلمان، دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین و سایر زندانیان سیاسی را خواستار شدند.

به نقل از الجزیره، تظاهرکنندگان بحرینی با در دست داشتن عکس‌های شیخ علی سلمان از مقامات این کشور خواستند سلمان و دیگر زندانیان سیاسی را آزاد کنند. تظاهرکنندگان همچنین شعار «مرگ بر اسرائیل» سر دادند.

در همين حال؛ دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق بحرین در هشتمین سالگرد بازداشتش با صدور بیانیه ای، بر ضرورت اجرای اصلاحات واقعی در کشور تاکید کرد و این مسئولیت را متوجه هیئت حاکم دانست.

به گزارش شبکه تلویزیونی اللؤلؤه، شیخ علی سلمان در این بیانیه تاکید کرد، وظیفه همه آنانی که خارج از حاکمیت کشور قرار دارند در سطح مطالبه اصلاحات است تا از خیانت به وطن و ملت در امان بمانند، زیرا غیاب اصلاحات به معنی لانه کردن فساد در جسم جامعه و ویرانی کشور است.

دبیرکل جمعیت اسلامی الوفاق در تلاش برای رسیدن به اهداف بلند به عنوان نیاز‌ها جهت ترفیع جایگاه کشور و اصلاح اوضاع سیاسی، اقتصادی و اجتماعی و بهبود روند زندگی مردم از طریق تحقق عدالت برای شهروندان، به تاریخ سیاسی و مبارزاتی خود و گروه‌های ملی همراه خود اشاره کرد و افزود، گروه‌های مخالف با طرح مطالبات اصلاح طلبانه، مشارکت در پارلمان و پرهیز از درگیری‌های داخلی، به شیوه‌های مختلف، مشی میانه روانه و اعتدال را برگزیدند، اما سزای این کار انحلال جمعیت‌های سیاسی، کشتن بزرگان این جمعیت‌ها و حبس و تبعید رهبران مخالف، در کنار غرامت‌های سنگین داخلی، منطقه‌ای و بین المللی بود.

در بیانیه شیخ علی سلمان آمده است، فرصت همچنان برای گفتگو به عنوان تنها راه حل همزیستی در یک کشور باقیست تا جایی که اگر نظام حاکم، مردم و گروه‌های مخالف با وجود تمامی اختلافات، در قالب یک تیم عمل می‌کردند شرایط کشور به جایی نمی‌رسید که در ده سال اخیر شاهد هستیم.

برچسب ها: بحرین ، شیخ علی سلمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۸ ۰۸ دی ۱۴۰۱
باید بحرین به ایران برگردد و جواب خیانت و دسیسه انگلیسی های دزد و غارتگر داده بشه و سفیر خبیث انگلیس از ایران اخراج کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۳۴ ۰۸ دی ۱۴۰۱
هر کس در کشورش دست به اغتشاش و ناامنی کرد باید برخورد جدی شود. چه بحرینی باشد و چه ایرانی و یا عربستانی.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۰۳ ۰۸ دی ۱۴۰۱
این نسخہ برای کشورھای مستقل نہ بحرینی کہ شدہ جولانگاہ رژیم کودک کش
سربازانش از رژیم عربستانہ و از عربستان خط میگیرہ
با رژیم صھیونیستی وار فاز جدید شدہ
زمینھا و خانہ ھای بحرینی ھا یکی پس از دیگری خریداری کردن و میکنن و تبدیل بہ کنیسہ ھای صھیونیستی
بحرین شدہ محل جاسوسی اسقاطیل در خلیج فارس
اسقاطیل از شمال وارد آذربایجان و از شمال غرب وارد ترکیہ از جنوب وارد بحرین واز غرب وارد کردستان عراق شدہ یعنی نفوذ کردہ و این کشورھا بھش قول دادن پایگاہ ھای نظامی در اختیارش بزارن
مردم بحرین معترض اینھا ھستن و نہ برای شکم ریختن بیرون و نہ برای اغتشاش
رژیم بحرین پنھانی ھمہ رو دارہ اعدام میکنہ
بعد شما حرف از اغتشاش میزنی
Iran (Islamic Republic of)
Zagrosian
۰۷:۲۵ ۰۸ دی ۱۴۰۱
مردم بحرین باید رژیم فاسدشون را عوض کنند و یک حکومت دموکراسی تشکیل دهند چطور برای جدایی از ایران رای گیری شده بود و دموکراسی؟؟!! ولی برای اداره سیستم زندگیشون نه !!!
البته هر چند رای گیری فرمالیته و خائنانه و فریبکارانه بود
این استان به ناحق جداشده ایران را برگردانید
Iran (Islamic Republic of)
شروین
۱۴:۱۸ ۰۸ دی ۱۴۰۱
زیر نظزر سازمان ملل بوده چی میگی؟؟
آخرین اخبار