بهینه سازی رایگان موتورخانه‌ها در استان اصفهان

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت:تاکنون بیش از ۶ هزار و ۵۰۰ واحد موتورخانه و ۱۲۰۰ فضای آموزشی در اصفهان بهینه سازی شده که باعث کاهش ۳۲ درصدی مصرف گاز در این واحد‌ها شده است.

ابوالقاسم عسگری امروز در پانزدهمین نشست اعضای ستاد مدیریت بحران شرکت گاز در اصفهان گفت: بر اساس مصوبه شورای اقتصاد، شرکت گاز استان موتورخانه بخش‌های اداری، خانگی و تجاری را بصورت رایگان، بهینه‌سازی می‌کند.

او ادامه داد: بر اساس ابلاغیه شرکت ملی گاز، در صورت رعایت نشدن مصرف بهینه و برای پیشگیری از اُفت فشار و قطعی گاز بخش‌های خانگی در کشور در روز‌های سرد پیش رو ناگزیر به اعمال محدودیت مصرف در برخی از صنایع و صنوف هستیم.

مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان با تاکید بر اولویت استمرار جریان گاز برای بخش خانگی افزود: سازمان صمت و شرکت شهرک‌های صنعتی، برای مدیریت مصرف انرژی، طرح‌های پیشنهادی خود را برای کاهش مصرف گاز ارائه کنند تا در صورت اعمال محدودیت مصرف، صنایع مُتحمل کمترین خسارت ممکن شوند.

او با تاکید بر ممنوعیت استفاده از گرماتاب در فضا‌های عمومی غیرسرپوشیده نظیر رستوران‌ها و باغ ویلا‌ها خاطرنشان کرد: صنوف مختلف نیز به سهم خویش باید در مصرف انرژی صرفه‌جویی کنند.

عسگری، تبدیل مصرف بهینه انرژی به فرهنگ عمومی را خواستار شد و اضافه کرد: واحد‌های صنعتی به ویژه صنایع عمده که مصرف گاز بالایی دارند با تعمیر سیستم‌های خود می‌توانند به میزان قابل توجهی مصرف گازشان در پیک زمستانی را کاهش دهند.

استان اصفهان یک میلیون و ۹۴۰ هزار مشترک گاز طبیعی دارد که بالغ بر یک میلیون و ۷۰۰ هزار مشترک خانگی و بقیه مشترکان صنعتی و عمومی تلقی می‌شوند.

میانگین مصرف روزانه گاز  استان ۶۰ میلیون مترمکعب است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.