صادرات بیش از سه و نیم میلیون دلاری شرکت‌های دانش بنیان آذربایجان شرقی

رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی گفت: شرکت‌های دانش بنیان و فناور مستقر در این پارک در ۹ ماهه نخست امسال بیش از سه و نیم میلیون دلار صادرات داشتند.

آقای جعفری راد گفت: در راستای تحقق شعار سال مبنی بر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و افزایش نقش آن‌ها در تولید و صادرات و بر اساس سیاستگذاری صورت گرفته بالغ بر ۱۳ میلیارد تومان از ابتدای امسال تاکنون حمایت مستقیم مالی از واحد‌های فناور استان آذربایجان شرقی انجام پذیرفته است.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۴۱ شرکت فناور مستقر در پارک علم و فناوری و ۲۶۲ شرکت دانش بنیان در استان فعالیت می‌کنند، گفت: گردش مالی شرکت‌های فناور بیش از ۵۱۸ میلیارد تومان و میزان فروش آن‌ها از ابتدای سال تاکنون بیش از ۲۶۰ میلیارد تومان بوده است.

آقای جعفری راد افزود: برای بیش از پنج هزار و ۲۳۱ نفر در واحد‌های فناوری به طور مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است و همین موضوع موجب افزایش برنامه حمایتی پارک علم و فناوری استان از شرکت‌های فناور و دانش بنیان شده است.

وی گفت:در حال حاضر ۲۶۲ شرکت دانش بنیان در آذربایجان شرقی وجود دارد که ۷۲ مورد از آن‌ها در پارک علم و فناوری مستقر هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار