جمهوریخواهان پیش از هر کاری به دنبال انتخاب رهبر خود در کنگره هستند

جمهوریخواهان برای رویارویی با بایدن ابتدا تنش‌های درونی خود را حل خواهند کرد.

جمهوریخواهان آمریکا امروز (سه شنبه) کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست می‌گیرند و آماده رویایی با جو بایدن می‌شوند البته آن‌ها اول باید بر اختلافات درونی خود درباره انتخاب رهبر حزب در کنگره فائق آیند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، اعضای جدید کنگره که در انتخابات میاندوره‌ای در ماه نوامبر انتخاب شدند ساعت ۱۲ به وقت محلی در مراسم سوگند شرکت می‌کنند.

جو بایدن برای نخستین بار از زمان راه یافتن به کاخ سفید باید با پارلمانی کار کند که اختلاف آرا در آن زیاد است. حزب دموکرات توانست کنترل سنا را حفظ کند، ولی جمهوریخواهان موفق شدند با اختلاف جزئی، اکثریت را در کنگره نصیب خود کنند.

منتخبین جمهوری خواه می‌گویند بعد از دو سال سلطه دموکرات‌ها در کنگره، حالا یک نقطه عطف ایجاد شده است. آن‌ها وعده داده اند که یک سری تحقیقات را درباره نحوه مدیریت بیماری کووید ۱۹ و خروج آمریکا از افغانستان آغاز خواهند کرد.

ولی قبل از شروع این رفتار‌های خصمانه با جو بایدن و حزبش، آن‌ها باید برای انتخاب رهبر مجلس نمایندگان به توافق برسند، امری که ساده به نظر نمی‌رسد، زیرا اختلافات میان جمهوریخواهان بر سر این موضوع شدید است.

پیشتر جمهوریخواهان پس از قطعی کردن پیروزی خود در بدست گرفتن کنترل مجلس نمایندگان آمریکا اعلام کردند قصد دارند پس از تشکیل مجلس جدید، درباره معاملات تجاری جو بایدن و خانواده اش تحقیق کنند. یمز کومر، نماینده جمهوریخواه ایالت کنتاکی در این خصوص گفت: می‌خواهم به صراحت بگویم که این تحقیق از جو بایدن است. تمرکز این کمیته در کنگره بعدی، همین مسئله خواهد بود.

او که قرار است رئیس کمیته نظارت در مجلس نمایندگان آمریکا شود، تاکید کرد تمرکز خود را روی سوابق بانکی معطوف می‌دارد که با عنوان گزارش فعالیت‌های مشکوک در نهاد‌های مالی شناخته می‌شود و طبق گزارش‌ها با تراکنش‌های مالی اعضای خانواده بایدن در ارتباط است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار