یک چهارم تولیدات پروتئینی عشایر کشور در آذربایجان غربی تولید می شود

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی گفت: ۲۵ درصد تولیدات پروتئینی عشایر کشور معادل ۱۵ هزار تن توسط عشایر استان تولید و به بازار عرضه می‌شود.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی می گوید: این استان با داشتن ظرفیت‌های عشایری طبق ارزیابی‌های سازمان امور عشایر و سازمان برنامه بودجه کشور، جایگاه سوم جمعیت عشایری را به خود اختصاص داده و سومین استان عشایرنشین کشور است.

علی ناجی ادامه داد: ۲۵ درصد تولیدات پروتئینی عشایر کشور معادل ۱۵ هزار تن در آذربایجان غربی توسط عشایر تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی یادآور شد: عشایر استان در امر تولید صنایع دستی داری و غیر داری و صنایع سنتی عشایری، رتبه سوم کشور را به خود اختصاص داده‌اند و سالیانه بیش از ۲۳۰ هزار تن محصول در این حوزه تولید و عرضه می‌کنند.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی تاکید کرد: عشایر استان با دارا بودن بیش از ۲ میلیون واحد دامی و تولید ۵۰ هزار تن شیر در سال رتبه اول کشوری را دارند.

۵۲۰ پنل خورشیدی بین عشایر آذربایجان غربی توزیع شد

ناجی گفت: امسال با تمهیدات اندیشیده شده جهت رفع مشکلات عشایر، ۵۲۰ پنل خورشیدی با هدف تامین برق وسایل ضروری بین عشایر استان توزیع شد.

وی افزود: از این تعداد ۳۷۰ پنل خورشیدی با تفاهم‌های صورت گرفته از طریق شرکت توزیع برق و ۱۵۰ پنل از طریق سازنده‌ها در مجموع با ۱۲ میلیارد ریال هزینه در اختیار عشایر قرار گرفته است.

مدیرکل امور عشایری آذربایجان‌غربی با بیان اینکه سال گذشته نیز حدود ۲۰ میلیارد ریال جهت تامین پنل‌های خورشیدی هزینه شده بود، اضافه کرد: با توجه به خشکسالی‌های اخیر و مشکلات ایجاد شده برای عشایر بحث تامین تانکر‌های سیار آبرسان و آبشخور‌های دامی گالوانیزه سیار در برنامه قرار گرفته و خریداری شده است.

ناجی ادامه داد: بیش از ۲۸ میلیارد ریال نیز برای تامین تانکر‌های آبرسان سیار هزینه شده تا مشکلات در این حوزه نیز رفع شود.

طبق آخرین سرشماری ۲۰ هزار و ۴۴۳ خانوار با جمعیت ۹۷ هزار نفر از جمعیت آذربایجان غربی را عشایر تشکیل می‌دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.