الدی پاندور:

حذف سلطه دلار در تجارت بین الملل تحولاتی در بانکداری گروه بریکس ایجاد کرد

وزیر خارجه آفریقای جنوبی گفت ما همیشه نگران سلطه دلار بوده‌ایم و حذف سلطه دلار در تجارت بین الملل تحولاتی در بانکداری گروه بریکس ایجاد کرده است.

«نالدی پاندور» در جدیدترین اظهارات خود خواهان جایگزین کردن یک واحد پولی دیگر به جای دلار در تجارت بین المللی شده است.

به گزارش راشا تودی،  وزیر خارجه آفریقای جنوبی گفت: ما همیشه نگران سلطه دلار بوده ایم. ما لازم است به گزینه‌های دیگر توجه داشته باشیم. به همین خاطر ما شاهد تحولات جدیدی در بخش بانکداری گروه بریکس هستیم.

وی اقدام آمریکا در اقدامات تنبیهی ضد کشور‌های آفریقایی به خاطر همکاری با روسیه را محکوم و  این اقدام آمریکا را نقض قوانین بین المللی ارزیابی کرد.

نالدی پاندور گفت: به نظرم این لایحه برای مجازات کشور‌های آفریقایی لغو شود. این یک اقدام بی مورد است. این به منزله حمله به قوانین بین المللی است. ما در این رابطه با مقامات آمریکا و فردی که این لایحه را طراحی کرده است در تماس هستیم. از نظر ما این به منزله هجمه‌ای به کشور‌های آفریقایی است.

وزیر خارجه آفریقای جنوبی گفت: ما از اینکه شاهدیم که کشور‌های زیادی خواهان پیوستن به گروه بریکس هستند هیجان زده شده ایم. این موضوع به تغییرات ژئوپولتیکی در جهان مربوط می‌شود. این نشان می‌دهد جهان از جهان تک قطبی دور شده است و نمی‌خواهد که در اختیار یک یا دو قدرت باشد. این نشان می‌دهد که در جهان گروه بریکس گزینه جایگزینی را ارائه می‌دهد. ما ایده‌های زیادی در اختیار داریم. ما به دنبال همکاری در سطح جهانی هستیم.

این لایحه که یک سیاستمدار آمریکایی آن را مطرح کرده است به عنوان لایحه اقدامات مخرب روسیه در آفریقا مشهور است. به نظر بسیاری از کارشناسان مسائل سیاسی این اقدام آمریکا و این لایحه را یک لایحه ضد آفریقایی است. این موضوع سال گذشته در مجلس نمایندگان آمریکا مطرح و این لایحه با حمایت نمایندگان کنگره روبرو شد.

رئیس جمهور آفریقای جنوبی در سفر اخیر خود به آمریکا این لایحه را یک لایحه ضد آفریقایی نامید. او اعلام کرد آمریکایی‌ها به آفریقایی‌ها بگویند و این موضوع را دیکته کنند که همکاری با چه کشوری را انتخاب کنند. مردم آفریقا خودشان آینده خود را رقم می‌زنند. آن‌ها شرکای خود را تعیین می‌کنند. بر اساس برخی از گزارش‌ها جو بایدن،‌رئیس جمهور  آمریکا اجرای این لایحه را به تاخیر انداخته است.

آفریقای جنوبی وقتی موضوع روسیه مطرح می‌شود بر روی روابط خود با آن سرمایه گذاری زیادی را انجام داده است. آن‌ها عضو گروه بریکس هستند. آفریقای جنوبی چین را تشویق می‌کند تا در قاره آفریقا سرمایه گذاری بیشتری انجام دهد و آن‌ها به روسیه به عنوان یک شریک نظامی برای تقویت ارتش آفریقای جنوبی نگاه می‌کنند. اجازه بدهید به اظهارات وزیر خارجه آفریقای جنوبی توجه داشته باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار