انتقاد دولت مکزیک از تصمیم آلمان برای ارسال تانک به اوکراین

رئیس جمهور مکزیک تصمیم آلمان برای ارسال تانک‌های لئوپارد به اوکراین را که موجب طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود، محکوم کرد.

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک امروز چهارشنبه گفت که برلین برخلاف میل مردم و تحت فشار رسانه‌ها تصمیم گرفت تانک‌های لئوپارد خود را به اوکراین بفرستد.

وی گفت: «الیگارشی جهانی از نفوذ رسانه‌ها برای تحت سلطه خود درآوردن دولت‌ها استفاده می‌کند. به عنوان مثال، آلمان نمی‌خواست در درگیری بین روسیه و اوکراین دخالت کند و بر خلاف (میل) مردم آلمان یا اکثریت آلمانی ها، دولت تصمیم به ارسال تانک و تسلیحات بیشتر به اوکراین گرفت. (این اتفاق افتاد) به دلیل فشار رسانه‌های آلمانی و در همه جا اتفاق می‌افتد.»

سفارت روسیه در مکزیک قدردانی خود را از لوپز اوبرادور به دلیل "موضع باز و صادقانه" او در مورد این موضوع ابراز کرده است.

پیش از این، دولت آلمان اعلام کرد که ۱۴ تانک جنگی لئوپارد ۲A۶ را به اوکراین خواهد فرستاد. آلمان در آینده نزدیک دو گردان تانک برای اوکراین (حدود ۶۰ تانک) آماده خواهد کرد. انتظار می‌رود نیرو‌های اوکراینی به زودی آموزش خود را در آلمان آغاز کنند.

پس از آن که روسیه در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲، در پاسخ به درخواست کمک از سوی جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، عملیات نظامی ویژه‌ای را در اوکراین آغاز کرد، کشور‌های غربی حمایت نظامی خود را از اوکراین افزایش دادند. در ماه آوریل، مسکو یادداشتی برای کشور‌های عضو ناتو ارسال کرد که در آن کمک نظامی آن‌ها به کی یف را محکوم کرد. سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه هشدار داد که هرگونه محموله تسلیحاتی در خاک اوکراین "هدف قانونی" برای نیرو‌های روسیه خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۶ ۰۶ بهمن ۱۴۰۱
بدون شک الان مکزیک تحریم میشود!!!!
آخرین اخبار