ثبات نسبی بهای نفت خام در بازار جهانی

بهای طلای سیاه در بازار انرژی شاهد افزایش اندکی بود.

انتظار می‌رود فدرال رزرو (بانک مرکزی آمریکا) روز چهارشنبه نرخ بهره را ۰.۲۵ درصد افزایش دهد. از طرفی با عرضه مناسب نفت روسیه به بازار و نیز انتظار برای ثابت ماندن عرضه نفت خام از سوی اعضای اوپک و شرکایش، بهای طلای سیاه امروز (دوشنبه) در بازار جهانی شاهد ثبات نسبی بود.

به گزارش خبرگزاری رویترز، نفت برنت دریای شمال در معاملات امروز بازار جهانی با ۲۰ سنت افزایش، ۸۶ دلار و ۸۶ سنت در هر بشکه داد و ستد شد. همچنین بهای هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمیدیت آمریکا با ۸ سنت افزایش، به ۷۹ دلار و ۷۶ سنت رسید.

استفن برنوک، یکی از کارشناسان بازار انرژی می‌گوید: نگرانی‌ها درباره احتمال وقوع رویداد‌های مختلف باعث شده است در هفته جاری انتظار نوسان بالای بهای نفت را داشته باشیم به طوری که بهای طلای سیاه می‌تواند به زیر ۸۰ دلار و یا نزدیک یکصد دلار در هر بشکه برسد.

بازار انرژی اکنون تحت فشار عرضه بیشتر نفت خام روسیه قرار دارد. این امر در حالی رخ می‌دهد که انتظار می‌رفت با اعمال سقف قیمت اتحادیه اروپا و گروه هفت بر نفت صادراتی روسیه، مسکو نفت کمتری به بازار عرضه کند.

از سوی دیگر، واسطه گران بازار جهانی نفت چشم انتظار نتایج نشست روز چهارشنبه اعضای سازمان صادر کنندگان نفت خام (اوپک) و شرکایش موسوم به اوپک پلاس هستند. با این حال، منابع آگاه اعلام کرده اند این کارتل نفتی تصمیمی برای تغییر در میزان عرضه نفت خام به بازار ندارد.

برچسب ها: نفت برنت ، بهای نفت ، روسیه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار