افزایش ۱۵ درصدی حجم آب تالاب بین‌المللی کانی برازان

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: میزان آب تالاب کانی برازان نسبت به پارسال ۱۵ درصد افزایش یافته است.

فاروق سلیمانی سرپرست اداره حفاظت محیط زیست مهاباد گفت: تالاب کانی برازان هم‌اکنون دارای ۷ میلیون متر مکعب آب است که در مقایسه با مدت مشابه پارسال ۱۵ درصد بیشتر است.

وی با اشاره به بارش‌های اخیر و پرآب شدن تالاب افزود: بیش از ۳۰ هزار قطعه پرنده در مهاجرت زمستانی و پاییزی وارد تالاب شده اند و در این بین گونه‌های کمیابی نظیر غاز خاکستری، اردک سرسفید، مرمری و خودکا هم میهمان این تالاب هستند.

سلیمانی اضافه کرد: جوامع محلی نقش مهمی در تامین امنیت و آرامش پرندگان کانی برازان دارند و امروز دوستداران محیط زیست با توجه به علاقه‌شان به این تالاب و حفظ و احیای آن اینجا دورهم جمع شده‌اند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی هم به تامین حقابه، توسعه زیرساخت‌ها و امکانات گردشگری در حاشیه تالاب‌ها با تعامل جوامع محلی تاکید کرد.

سعید شهند گفت: با توجه به اهمیت و نقش مهم تالاب‌ها در بخش‌های مختلف و زندگی جوامع محلی و کشاورزی، برنامه‌ریزی برای تامین حقابه مورد نیاز، لایروبی مسیر‌ها و کانال‌ها در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به بهره‌مندی از بحث گردشگری در کنار تالاب‌ها با همت و تلاش جوامع محلی، تصریح کرد: برای احیای تالاب‌های منطقه با تامین آب مورد نیاز از طریق حقابه و لایروبی به موقع تلاش خواهیم کرد و همچنین سعی خواهیم کرد در کنار حفظ تالاب‌ها به احیا و پرآب شدن تالاب‌های دیگر منطقه نیز کمک کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.