بهره برداری از طرح گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی ۱۴ تنی در ارومیه

به مناسبت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، یک طرح گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی با ظرفیت تولید سالانه ۱۴ تن در سال به بهره برداری رسید.

به مناسبت گرامیداشت چهل و چهارمین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، گلخانه هیدروپونیک توت فرنگی با ظرفیت تولید سالانه ۱۴ تن در سال با حضور معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی، فرماندار ارومیه و جمعی از مسولان استانی در روستای تازه کند شهرستان ارومیه به بهره برداری رسید.

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی در آیین افتتاح این واحد تولیدی اظهارکرد: این گلخانه در سطح یک هزار و ۴۰۰متر مربع با صرف اعتباری بالغ بر ۴۳ میلیارد ریال احداث شده و برای ۴ نفر اشتغال پایدار ایجاد شده است.

خسرو شهبازی افزود: تعداد ۲۲۰ واحد گلخانه فعال به مساحت ۶۱/۵ هکتار در ۱۶ شهرستان استان وجود دارد که ۶۱۵ نفر به طور مستقیم و ۱۲۳۰ نفر به طور غیر مستقیم در این گلخانه‌ها اشتغال دارند.

وی تصریح کرد: عمده محصولات تولیدی گلخانه‌های استان شامل: خیار، گوجه فرنگی. توت فرنگی، گیاهان دارویی، نهال، گل شاخه بریده، گل و گیاهان زینتی، نشاء و ... است.

این مسول با اشاره به حمایت از سرمایه گذاران در زمینه توسعه گلخانه‌ها در استان، ادامه داد: توسعه گلخانه‌های استان از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۴۳ واحد و به مساحت کل ۱۵/۲ هکتار بوده است.

شهبازی تاکید کرد: در راستای توسعه نهضت گلخانه‌ها در استان بنا بدستور استاندار آذربایجان‌غربی، تاکنون ۱۲۲۵ هکتار از اراضی مستعد جهت احداث سایت‌های گلخانه‌ای در استان شناسایی شده است که در دست بررسی، پیگیری و اخذ استعلام‌های لازم هستند.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌غربی نیز در این آیین گفت: در راستای تعییر الگوی کشت و مشارکت در احیای دریاچه ارومیه، می‌توان کشت‌های گلخانه‌ای را به دلیل مصرف کم آب و بازدهی بالا، جایگزین کشت محصولات در فضای باز کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.