اعزام اولین کاروان دانش آموزی استان به راهیان نور

اولین کاروان دانش آموزی در قالب ۱۸۴ دختر به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شدند.

سردار مهدوی فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی در آیین بدرقه و اعزام دانش اموزان دختر پایه متوسطه به راهیان نور گفت: امروز اولین کاروان دانش آموزشی را به راهیان نور اعزام می کنیم تا دانش آموزان ما بتوانند از نزدیک با رشادت و فداکاری شهدا آشنا شوند.

او افزود: جای جای خوزستان موزه است و آنچه توسط استکبار جهانی بر ملت ما و فرزندان قهرمان این ملت گذشت را می‌توان در آنجا مشاهده کرد.

سردار مهدوی بیان کرد: لازم است دانش آموزان و نسل جوان ما به این مناطق بروند تا واقعیت‌ها را ببینند و از آنچه دشمن به صورت وارونه در فضا‌های مختلف منتشر می‌کند تاثیر نپذیرند.

فرمانده سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی خطاب به دانش آموزان گفت: بروید و از این فرصت برای آشنایی و انس با شهدا استفاده کنید واقعیت‌ها را ببینید؛ کارنامه افرادی را امروز ادعای وکالت ملت را دارند و افرادی که این گونه در راه دفاع از وطن شهید شدند را نیز بررسی کنید.

او ادامه داد: تا ۵ اسفند ماه کاروان‌های دانش آموزی دختر و پسر و از پنجم تا بیستم اسفند نیز هزار و ۲۰۰ دانشجو به راهیان نور اعزام خواهند شد.

از ۵ اسفند ماه تا ماه مبارک رمضان نیز عموم مردم می‌توانند از طریق پایگاه‌های بسیج برای بازدید به مناطق عملیاتی جنوب کشور اعزام شوند.

موسوی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی نیز گفت: اولین کاروان اعزامی به راهیان نور شامل ۱۸۴ دانش آموز دختر پایه متوسطه می‌شود که در قالب ۴ اتوبوس به این سفر معنوی می‌روند.

او افزود: این سفر ۵ روزه است و پس از پایان سفر دختران، ۱۸۴ دانش آموز پسر نیز در اسفند ماه عازم مناطق عملیاتی جنوب کشور می‌شوند.

موسوی نژاد با بیان این که تصور تمام شدن جنگ استکبار علیه اسلام، انقلاب و ملت ایران، خیال باطلی است، عنوان کرد: امروز استکبار درقامت جنگ ترکیبی اقتصادی، فرهنگی، اعتقادی، تبلیغاتی و نظامی به نبرد با ارزش ها، دستاورد‌ها و باور‌های مردم مسلمان ایران و نظام مقدس جمهوری اسلامی به میدان آمده است.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: زیارتگاه‌های راهیان نور موزه‌ی بزرگ حماسه سای شیر مردان و شیر زنان این کهن سرزمین سرافراز و نماد پایداری و استواری ملت قهرمان آن برای پاسداری و دفاع از میهن، نظام، ایمان و آرمان‌های خود است.

به گفته موسوی نژاد، دانش آموزان در این اردوی ۵ روزه از یادمان‌های هشت سال دفاع مقدس در شلمچه، دهلاویه، هویزه، خرمشهر و طلائیه بازدید می‌کنند.
گفتنیست اردوگاه شهید حبیب اللهی در خوزستان که متعلق به خراسان جنوبیست پذیرای زائران خواهد بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.