ثبت مرگبارترین حادثه جاده‌ای برای پناهجویان در آمریکای مرکزی

در پی سقوط اتوبوس حامل ده‌ها پناهجو در پاناما بیش از نیمی از سرنشینان آن جان باختند.

سقوط یک اتوبوس به دره باعث ثبت یکی از مرگبارترین حوادث جاده‌ای برای پناهجویان در آمریکای مرکزی شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات محلی اعلام کردند امروز (چهارشنبه) یک اتوبوس حامل پناهجویان در پاناما که ۶۶ مهاجر در آن حضور داشت دچار حادثه  شد و به دره سقوط کرد. طی این حادثه تلخ دستکم ۳۹ پناهجو جان خود را از دست دادند.

این اتوبوس حامل مهاجران در حال عبور از دارین گپ، یکی از خطرناک‌ترین مناطق جنگی بود که کلمبیا را به آمریکای مرکزی متصل می‌کند. مقصد این اتوبوس یک پناهگاه واقع در استان غربی چیریکو بود که هم مرز با کاستاریکاست.

مقامات می‌گویند بیش از نیمی از ۶۶ مهاجر این اتوبوس در محل حادثه جان خود را از دست دادند. این در حالی است که ۲۰ مجروح این حادثه به بیمارستان منتقل شده اند و حال برخی از آن‌ها به شدت وخیم است. این احتمال وجود دارد که شمار جان باختگان این حادثه افزایش یابد.

مقامات محلی از افشای ملیت این پناهجویان خودداری کرده و اعلام کردند با سفارتخانه مرتبط با تابعیت این افراد تماس حاصل شده و اطلاعات لازم ارائه گردیده است.

جاده خطرناک "دارین گپ" سالانه محل عبور ده‌ها هزار پناهجوست. برآورد می‌شود در سال گذشته میلادی ۲۴۸ هزار پناهجو از این جاده عبور کرده اند که بیشتر آن‌ها مهاجرانی از ونزوئلا بوده اند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار