واکنش شولتس به صدور حکم اعدام «جمشید شارمهد»

صدر اعظم آلمان در ادامه مداخلات خود در امور داخلی ایران، به اجرای حکم اعدام «جمشید شارمهد» سرکرده گروهک تروریستی «تندر» واکنش نشان داد.

اولاف شولتس، صدر اعظم آلمان در ادامه مداخلات خود در امور داخلی ایران، به اجرای حکم اعدام «جمشید شارمهد» سرکرده گروهک تروریستی «تندر» در ایران پس از اتهام به طراحی عملیات تروریستی واکنش نشان داد.

او در توییتی از مقامات جمهوری اسلامی ایران خواست تا حکم اعدام جمشید شارمهد را لغو کنند.

شولتس در توییتی ضمن مطرح کردن ادعای نقض حقوق بشر در ایران حکم اعدام صادرشده برای این تروریست ۶۷ ساله را غیرقابل قبول دانست.

پیشتر، وزارت خارجه آلمان مدعی شد که حکم اعدام سرکرده گروهک تروریستی «تندر» در ایران که تابعیت آلمانی دارد، غیرقابل قبول است.

دادگاه انقلاب تهران روز (سه‌شنبه) حکم اعدام جمشید شارمهد سرکرده گروهک تروریستی «تندر» را به اتهام «افساد فی‌الارض» و طراحی و هدایت چندین عملیات تروریستی در اماکن دینی و اقتصادی حساس صادر کرد.

وزارت اطلاعات ایران، شارمهد که تابعیت آلمانی داشته و عملیات‌های تروریستی تحت هدایت او در سال‌های گذشته ده‌ها شهید و مجروح برجای گذاشته بود را در سال ۲۰۲۰ طی یک عملیات پیچیده دستگیر کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۲:۵۶ ۰۷ اسفند ۱۴۰۱
ملت ایران به کمتر از اعدام در ملاعام اون هم رو به روی سفارت آلمان رضایت نمیدهد
Iran (Islamic Republic of)
U-238
۰۹:۰۵ ۰۵ اسفند ۱۴۰۱
شولتس اول پول ساخت نیروگاه اتمی بوشهر را که گرفتی و فرار کردی رد کن بیاد بعدا در مورد حقوق بشر در جای دیگری ما خودمان عزا میگیریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۵۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
مشخص هست تروریست حامی تروریست هست از شولتس انتظار دیگه ای داری بفرما
آخرین اخبار