جویندگان طلا در عشوند نهاوند

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان گفت: یک مورد کار اکتشافی در روستای عشوند نهاوند در زمینه طلا صورت گرفته که هنوز تبدیل به معدن نشده و پروانه بهره‌برداری ندارد.

محمدهادی احمدی، درباره فعال نبودن معادن یاقوت و رز کوارتز در استان همدان، اظهار کرد: این معادن به علت مشکلات محلی تعطیل شده که متأسفانه هنوز به علت این موضوع، تصمیم فرمانداری همدان هم این بوده که این معدن تعطیل باشد و تصمیم جدیدی هم  گرفته نشده است.

او تصریح کرد: طبق ماده ۱۹ قانون معادن نیروی انتظامی وظیفه دارد نسبت به رفع معارضان محلی معادن اقدام کند که تاکنون چنین اتفاقی نیفتاده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان در ادامه از کشف ذخیره لیتیوم در همدان خبر داد و بیان کرد: دو محدوده اکتشافی لیتیوم در همدان نیاز به سرمایه‌گذار دارد.

احمدی با بیان اینکه متقاضی سرمایه‌گذاری بر روی معدن لیتیوم وجود دارد، تصریح کرد: تأییدیه وجود لیتیوم دریافت شده و گواهی کشف و پروانه بهره‌برداری نیز دریافت خواهد شد که پیش‌بینی می‌شود تا دو سال آینده بتوانیم این معدن را راه‌اندازی کنیم.

او  درباره طرح  پرشین یاقوت نیز بیان کرد: پروژه پرشین یاقوت در زمینه تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی ساخته شده بود که به علت برخی مشکلات این طرح به سرمایه‌گذار جدیدی واگذار شده است.

معاون امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود پرشین یاقوت در صورت اجرای کل پروژه سه میلیارد دلار ارزآوری داشته باشد، یادآور شد: میزان صادرات و ارزآوری تراش سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی جزو صادرات خاص برای کشورهای خاصی است که با راه‌اندازی این طرح همدان هم به مناطق صادرکننده سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی بپیوندد.

احمدی در پایان افزود: حداقل استخراج مواد معدنی در استان همدان ۱۵ میلیون تن است و با استخراج واقعی که ۲۱ میلیون تن است، اختلاف زیادی دارد که نبود طرح های عمرانی و بازار از دلایل عدم تحقق این میزان است.

منبع:ایسنا

برچسب ها: طلا ، معدن ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.