سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام خبر داد

برخورداری ۸۵ درصد روستا‌های ایلام به شبکه اینترنت

علی کریمی از برخورداری ۸۵ درصد روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه تلفن و اینترنت همراه خبر داد.

علی کریمی، سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام گفت: ۴۴ روستای این استان از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون به شبکه تلفن و اینترنت همراه پایدار و باکیفیت متصل شده است.

کریمی  با اشاره به اولویت اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات، اظهار داشت: این تعداد روستای تحت پوشش در قالب ۲۸ سایت جدید و سه سایت ارتقا بوده است.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام یادآور شد: مابقی ۱۵ درصد روستا‌های باقیمانده مربوط به همه شهرستان‌های استان است که این آمار در سطح شهرستان‌های ملکشاهی، هلیلان و چوار بیشتر نمود پیدا کرده است.

کریمی ادامه داد: در سطح شهرستان ملکشاهی تا قبل از آغاز سال جدید ۲ پروژه اتصال روستا‌های بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات تکمیل شده و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی گفت: مشکل اصلی شهرستان چوار این است که اکثر روستا‌های این شهرستان زیر ۲۰ خانوار است و به سختی می‌شود به لیست پروژه‌ها افزوده شود، اگر چه در این خصوص رایزنی‌های لازم نیز انجام گرفته است که هیچ روستایی بی‌بهره نماند.

کریمی ادامه داد: تا پایان هفته جاری روستای بولگ ملکشاهی نیز به شبکه اینترنت و تلفن همراه متصل شد و از ابتدای هفته آینده نیز روستا‌های چال خشک و میدر شهرستان هلیلان نیز تکمیل شده و به بهره‌برداری خواهد رسید.

سرپرست ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام همچنین با اشاره به اینکه توسعه ارتباطات روستایی تضمین کننده تحول اقتصاد دیجیتال و فراهم ساز اشتغال آفرینی است، بیان کرد: برنامه‌ریزی دقیقی به منظور کاهش شکاف دیجیتال در سطح روستا‌های استان ایلام انجام گرفته است که تلاش می‌شود تا به زودی شاهد اتصال همه روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۸ ۱۰ اسفند ۱۴۰۱
اقایان مسئول مخابرات استان ایلام اینترنت روستای سرتنگ توابع شهرستان ایوان غرب 2 ساله کابل ها رو دزدین لطفا پیگیری و نصب کنید مجداا مشکل اینترنت داریم!!!!