۱۳ هزار هکتار از دیمزار‌های استان قزوین به کشت بهاره می‌رود

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت:۱۳ هزار هکتار از دیمزار‌های استان قزوین به کشت حبوبات، انواع علوفه و سایر گیاهان بهاره می‌رود.

حسن جلیلوند مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: ۱۳ هزار هکتار از دیمزار‌های استان در قالب طرح جهش تولید به کشت حبوبات، انواع علوفه و سایر گیاهان بهاره می‌رود.

جلیلوند افزود: در راستای طرح جهش تولید در دیمزار‌های در سال زراعی جاری این میزان اراضی دیم در قالب طرح اصلاح الگوی کشت محصولات دیم شامل عدس، نخود، گلرنگ، کاملینا و گیاهان دارویی اختصاص می‌یابد.

وی اظهار داشت: تاکنون بالع بر ۷۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان به کشت انتظاری این محصولات اختصاص یافته است.

جلیلوند اضافه کرد: از این میزان اراضی کشت انتظاری ۱۴۹ هکتار در قالب کشاورزی حفاظتی و با روش بدون شخم و کشت مستقیم همراه با حفظ بقایای گیاهی انجام شده است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از کشاورزان طرف قرارداد طرح مذکور خواست: با مراجعه به مراکز جهاد کشاورزی و دریافت بذرمال‌های تغذیه‌ای و محلول‌های تغذیه‌ای NPK و استفاده از آن در مزارع خود اقدام کنند.

جلیلوند به کشاورزان استان توصیه کرد: با توجه به شرایط مساعد و مناسب جوی نسبت به کشت به موقع محصولات مذکور در اراضی مستعد اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار