رئیس جمهور:

مدیریت با دل لرزان انجام نمی‌گیرد / از ۵ هزار کیلومتر ساحل فقط ۳ تا ۴ درصد درآمد ناخالص داریم

آیت الله رئیسی گفت: مدیریت ما باید شجاعت داشته باشد و اگر بخواهد با دل لرزان کار انجام بگیرد، کاری صورت نمی‌گیرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور کشورمان عصر امروز در نشست برنامه ریزی و توسعه استان بوشهر گفت: انسان‌ها با توکل به حضرت، ولی عصر (عج) می‌توانند بر سختی‌ها پیروز شوند. اگر به حضرت حق توجه شود کار او نیز مورد پذیرش قرار خواهد گرفت. کار مخلصانه برای گره گشایی از زندگی مردم بسیار موجب تقرب به درگاه پروردگاه الهی است.

وی گفت: حاج قاسم انسانی بسیار مخلص و پر تلاش بود و در انجام کار سعی می‌کرد بدون آوازه و سر و صدا باشد و راه را بر خود هموار می‌کرد و باعث پیروزی امت اسلامی می‌شد لذا می‌تواند به عنوان یک الگو باشد.

دشمن نیز نسبت به پیشرفت هایمان اذعان دارد

رئیس جمهوری گفت: در حوزه دانش بنیان، صنایع هسته ای، نظامی و کشاورزی و... پیشرفت داشته ایم و چهره شهر‌ها و روستا‌های ما از ۴۰ سال قبل متفاوت شده است و دشمن نیز نسبت به این پیشرفت اذعان دارد.

وی افزود: امروز بسیاری از روستا‌های ما به برکت انقلاب از امکانات خوبی برخوردار هستند، اما اینکه چرا برخی افراد در روستا‌ها نمی‌ماند جای تامل دارد. در روستا‌ها امکانات خوبی فراهم شده است و زیرساخت‌های مناسب نظیر جاده، مدرسه، خانه بهداشت، گاز، آب، برق و. به برکت انقلاب اسلامی ایجاد شده است.

وی گفت: اقتصاد روستا هنوز به درستی فعال نشده است و باید سعی کرد در کنار امکانات به بخش اقتصاد توجه ویژه شود.

رئیسی ادامه داد: با ظرفیتی که این استان دارد شان بالایی دارد و باید این یک نگاه تحولی در این استان شکل بگیرد تا شاهد تحول باشیم.

رئیس جمهور گفت: این پیشرفت‌ها به برکت انقلاب اسلامی است و اکثر نقاط کشور امروز از نعمت گاز و سایر امکانات بهره‌مند هستند.

باید نگاه مدیران متحول شود

وی ادامه داد: سازمان اداری که نتواند کار‌ها را به موقع انجام شود، باید نگاه مدیران متحول شود و این نگاه تحولی در مدیریت‌ها نیازمند است و وضعیت موجود باید به سمت وضعیت مطلوب حرکت کند. در نظام اداری باید یک اندیشه نو با یک چابکی صورت بگیرد تا کار متقن و دقیقی صورت بگیرد. مشکلات با نامه و تلفن حل نمی‌شود بلکه باید مسائل به صورت شبانه‌روزی و با انگیزه بالا دنبال شود.

رئیس جمهور خاطر نشان کرد: داشتن نگاه تحولی در مدیران بسیار حائز اهمیت است. کسانی که نمی‌توانند با نگاه تحولی حرکت کنند می‌توانند از یک سازمان کنار بروند و برای تحقق برنامه‌ها در این دولت تعارفی نداریم.

دلیل توقف راه آهن بوشهر- شیراز باید حل شود

وی عنوان کرد: راه آهن بوشهر- شیراز یک عقب ماندگی دارد و این توقف هر دلیلی داشته باشد باید حل شود و کار بر روی زمین نباید بماند.

وی به ظرفیت‌های بالای استان بوشهر از جمله دریا و ساحل اشاره کرد و ادامه داد: ما حدود ۵ هزار کیلومتر ساحل داریم، اما  ۳ تا ۴ درصد از درآمد ناخالص ما از طریق دریا است که باید کار تحولی در این زمینه صورت گیرد.

رئیسی با بیان اینکه خانواده از اهمیت زیادی دارد، گفت: استان بوشهر در حوزه دریا ظرفیت بسیار زیادی دارد و باید سعی کرد از اقتصاد دریا برای تولید ناخالصی بهره برد. اقتصاد دریا پایه از اهمیت بسیار دارد و مدیران باید ماموریت‌های خود را به نحو احسن انجام دهند.

وی گفت: مدیران باید در تمامی دستگاه‌ها به نیرو‌های بومی توجه کنند و کسانی که در دانشگاه‌های این استان مشغول اند باید احساس کنند بعد از اتمام تحصیل شغل دارند.

رئیس جمهور تصریح کرد: مدیران برای ایجاد شغل باید تلاش مضاعف داشته باشند. تحصیل کردگان و نخبگان به عنوان سرمایه کشور هستند و باید قدر این منابع ارزشمند را دانست.

رئیسی افزود: مسئولیت اجتماعی دستگاه‌ها خصوصا نفت باید برای توسعه مناطق این استان پرداخت شود.

مشکل ته لنجی با کوله بری متفاوت است

وی با بیان اینکه مشکل ته لنجی با کوله بری متفاوت است، گفت: ساماندهی کالای همراه ملوان نیازمند یک ساز و کار است و یک کاری باید صورت بگیرد تا به معیشت مردم آسیب وارد نشود و این تجارت در چارچوب قانون حل شود و دغدغه مرزنشینان حل گردد.

رئیسی گفت: مدیریت ما باید شجاعت داشته باشد و رمز موفقیت ما در کار‌ها شجاعت مدیران ما در کار‌ها است. اگر بخواهد با دل لرزان کار انجام بگیرد، کاری صورت نمی‌گیرد. اقدامات با دل لرزان و ترس انجام نمی‌گیرد.

وی افزود: مردان و زنان این کشور در روزهایی، چون دفاع مقدس با شجاعت پا به میدان گذاشتند لذا باید سعی کنیم در کار‌ها سنگ اندازی صورت نگیرد و شجاعانه اقدام کنیم.

دستگاه های نظارتی به دنبال مچ گیری از مدیران نباشند

رئیس جمهوری تصریح کرد: دستگاه‌های نظارتی کمک‌کار مدیران هستند نه اینکه مچ‌گیر مدیران باشند. ناظران بهترین کمک برای دولت هستند، اما بگذارند کار‌ها با شجاعت و جدیت دنبال شود. شرط موفقیت در کار‌ها داشتن شجاعت است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۰۰:۰۲ ۱۳ اسفند ۱۴۰۱
استان بوشهر،
گمان نمی کنم در کشور نقطه جغرافیایی،با اهمیت تر و با ارزش تر و به اصطلاح استراتژیک تر از استان بوشهر وجود داشته باشه،
در کشور ما چند نقطه بیشتر از این اهمیت خاص برخوردار نیست که به جرأت استان بوشهر سرمدار آنهاست،
البته ناگفته نباید بمونه که به لطف اقتدار سپاه پاسداران استان بوشهر،یکی از امن ترین نقاط کشور هم محسوب میشه،
البته منظور از لحاظ امنیت عدم حضور عوامل خارجی و دشمنان،یکی از پاک ترین نقاط کشور محسوب میشه،
استان بوشهر گنجینه چند منظوره کشورمان محسوب میشه،
امیدوارم مسئولین عزیز کشورمان قدر زمان رو در این استان بدانند،
استان بوشهر دقیقا نیاز به مدیران قدرتمند داره،و باید در این موضوع زیاد کار بشه،