۶۰ غرفه در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری در مهاباد برپا شد

نمایشگاهی از آثار صنایع دستی و گردشگری بانوان هنرمند مهابادی با برپا شدن ۶۰ غرفه در راستای به نمایش گذاشتن توانمندی‌های آنان در تالار وحدت شهرداری این شهرستان گشایش یافت.

ناصر صدفی رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه گفت: این نمایشگاه به همت ادارە میراث فرهنگی، کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد مهاباد و شهرداری در تالار وحدت مهاباد برپا شده است.

وی اضافه کرد: در این نمایشگاه تولیدات گلیم، بافتنی‌های سنتی، قلاب بافی، انواع ترشیجات، سبزی و میوه خشک، مصنوعات چوبی از جمله مشبک، منبت و معرق چوب و همچنین مجسمه‌های ساخته شده از چوب با موضوعات مردم شناسی، چرم، نمد، بدلی‌جات و سوغات برای فروش گذاشته شده است.

صدفی ادامه داد: این نمایشگاه به منظور شناسایی و معرفی توانمندی‌های بانوان و در راستای ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار با استفاده از ظرفیت‌های منطقه، معرفی بانوان کارآفرین، صنایع دستی و مشاغل خانگی برپا شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد با بیان اینکه نمایشگاه‌ها از مهم‌ترین ابزار‌ها برای عرضه صنایع دستی و رونق تولید داخلی است، افزود: این نمایشگاه طی یک هفته و تا ۱۹ اسقندماه در تالار وحدت شهرداری مهاباد برای بازدید عموم برپا شده و احتمال دارد تا سوم فروردین برای بازدید گردشگران نیز ادامه پیدا کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.