فرافکنی نتانیاهو علیه ایران در ایتالیا: موشک‌های ایران به اروپا هم می‌رسد

نتانیاهو که در میانه بزرگترین اعتراضات به کابینه در اراضی اشغالی به ایتالیا سفر کرده، به دنبال ترساندن اروپایی‌ها از توان موشکی ایران است.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی که به دلیل امتناع خلبانان این رژیم برای رساندن او به ایتالیا با بالگرد به این کشور سفر کرده است، در مصاحبه‌ای با ریپالیکا ادعا کرد این اعتراضات مقطعی بوده و خاتمه خواهد یافت و دموکراسی در اراضی اشغالی استوار باقی خواهند ماند.

نتانیاهو در پاسخی به سوالاتی در خصوص ایران مدعی شد که رژیم صهیونیستی نمی‌گذارد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد و این رژیم همه تلاش خود را برای جلوگیری از این اتفاق به کار خواهد گرفت.

او که با فرافکنی سعی داشت اروپا را از توان موشکی ایران بترساند در ادامه ادعا کرد: «ما با ایتالیا در جبهه استراتژیک، ایران را مورد بحث قرار خواهیم داد. ما باید از هسته‌ای شدن آن جلوگیری کنیم، زیرا موشک‌های آن می‌تواند به بسیاری از کشور‌ها از جمله اروپا برسد.»

نخست وزیر رژیم صهیونیستی از اینکه ایتالیا به طور همیشگی از جنایات آن حمایت نمی‌کند نیز ناراحت بوده و گفت: امیدوارم رویکرد ایتالیا به آرای سازمان ملل بسیار سریعتر از آنچه تاکنون رخ داده تغییر کند. از سال ۲۰۱۵، ایتالیا ۸۹ بار در سازمان ملل علیه ما رای داده است که با روابط عالی دوجانبه ما در تضاد است. کشور‌های سازمان ملل باید علیه ایران و سوریه رای دهند نه اسرائیل.

 نتانیاهو در ادامه به سؤالی درباره توافقنامه آبراهام مبنی بر این‌که «آیا توافقنامه آبراهام که در سال ۲۰۲۰ با بحرین، امارات، سودان و مراکش امضا شد، در خطر است یا می‌تواند تکامل یابد و عربستان سعودی را نیز دربرگیرد؟» پاسخ داده و ادعا کرد: توافق آبراهام تکامل خواهد یافت.

به دو دلیل تکامل خواهد یافت. دلیل اول تهدیدی است که ایران از طریق تلاش برای سلطه بر کل منطقه، نابودی کشور اسرائیل و سرنگونی رهبران بسیاری از کشور‌های عربی به همراه دارد. این کشور‌ها می‌توانند ببینند که ما منافع راهبردی مشترکی داریم. دلیل دلیل دوم این است که آن‌ها فناوری و نوآوری ما را می‌بینند و فرصتی که چنین چیزی برای کل منطقه فراهم می‌آورد را درک خواهند کرد».

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره توافق احتمالی بین تل‌آویو و ریاض نیز گفت: «ریاض بیانیه‌های زیادی منتشر کرده است، اما طبیعتاً معتقدم که توافق صلح بین ما و سعودی‌ها به توافق با فلسطینی‌ها منجر می‌شود، مشروط بر این‌که آن‌ها موافقت کنند که موجودیت اسرائیل را به رسمیت بشناسند».

نتانیاهو حتی در جواب به سوالی درخصوص روابط رژیم صهیونیستی با روسیه نیز به ایران اتهام زده و ادعا کرد «اسرائیل تنها کشوری است که خلبانان آن بر فراز بلندی‌های جولان در فاصله بسیار کمی از جنگنده‌های روسی در سوریه پرواز می‌کنند، زیرا ما باید از کمک نظامی ایران به حزب الله جلوگیری کنیم. ما به وضوح علاقمند به دوری از تقابل با روسیه هستیم، زیرا هزاران یهودی همچنان در روسیه زندگی می‌کنند و نمی‌خواهیم از مهاجرت به اسرائیل محروم شوند».

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۳۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
آمریکا هم در تیرس موشک های ماست این که دلیل نمیشه نتانیابو، ما با اروپا و باقی کشور ها کاری نداریم، هدف نابودی کشورک جعلی اسرائه که بر مبنای تروریسم و جنایتکاری بنا شده، حتی کتاب مقدستون هم شما را از ایجاد کشور منع کرده بود. منتظر آن قوم قوی و جنگجو و با ایمان باشید که شما را در هم خواهند کوبید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۴۵ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
متان فکر کردی که اگر اروپا درجنگ از تو حمایت کرد ما فقط نگاهشان میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۱۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
ناتان یابو در تمام عمرش همین یک جمله را درست گفته. پاریس و لندن در تیررس موشکهای ایران است. اگر اراده کنیم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
باهم دوست باشین.دعوا خوب نیست.شما که بچه های خوبی هستید.البته دوست هم هستید.
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۸:۴۰ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
خدا گواه که چقدر از این نتانیابو متنفرم. نمونه یک حیوان نادر یا ناندرتال پدر این حیوون بوده
Iran (Islamic Republic of)
فلفل
۲۳:۱۱ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
حیونها شرف دارن به این خبیث.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
خون خودتو کثیف نکن.هممون سرکاریم.
Czechia
ناشناس
۱۷:۵۷ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
به آمریکا هم میرسد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۹ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
آره میرسه! ولی هدف اسرائیل اشغالگره!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
برو گم شو بابا اگه مردی یک فکری به حال مردم خودت بکن قوم در به در
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۶:۲۴ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
ما اگر از خارج از کره ی زمین هم تهدید شویم
عامل بازدارندگی ایجاد خواهیم کرد
مهم این است که ما مانند شما نسل کشی و
نژاد پرستی نداریم.
مانند شما از کشورهای دیگر دزدی نمی کنیم
غارت منابع کشورهای دیگر نداریم
مردم را از موطنشان آواره نمی کنیم
ولی از مظلوم در برابر شما کفتارها دفاع می کنیم
و اگر تهدید کردید پشیمانتان می کنیم
وانتقام شهیدانمان را ازتو قاتل خبیث می گیریم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۲ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
چرا استرس بهشون وارد می کنی ، همه می دونن این موشکها ساخته شده که اسراییل رو محو کنه همین . البته فعلا همین.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۱۸ اسفند ۱۴۰۱
موشک‌های ایرانی به آمریکا هم می‌رسد دوره زورگویی در شرق گذشته نوکران شما هم در خوف و هراسند نه راه پس دارند و نه راه پیش
آخرین اخبار