شناسایی بیش از ۳ هزار مورد تغییرکاربری غیرمجاز در آذربایجان غربی

مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: امسال بیش از ۳ هزار مورد تغییر کاربری غیرمجاز در اراضی کشاورزی و باغی استان شناسایی شده است.

قلنجی مدیر امور اراضی سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه مسافت ۲۱۰ هزار و ۴۶۰ کیلومتر توسط گشت‌های یگان حفاظت از اراضی در شهرستان‌ها برای شناسایی تغییر کاربری‌های غیرمجاز پیموده شده که بیشتر این شناسایی‌ها در شهرستان‌های ارومیه، بوکان، خوی، سلماس و ماکو در قالب دیوارکشی، پی‌کنی، احداث بنا، محوطه سازی و استخر غیرکشاورزی گزارش شده است.

وی، ضمن اشاره به لزوم شناسایی تغییرکاربری‌های غیرمجاز اضافه کرد: این استان ۱۹ شهرستان دارد که ۲۲ واحد گشت حفظ کاربری در آن فعال است و علاوه بر این گشت‌ها در سطح ۶۵ مراکز جهادکشاورزی دهستان‌های استان، همکاران مستقر بوده و به صورت مستمر گزارش‌ها را به صورت میدانی اعلام و پیگیری می‌کنند.

به گفته قلنجی، ماحصل تلاش همکاران استان با مشارکت دادستانی و نیروی انتظامی در این بازه زمانی، اجرای ۹۱۷ مورد احکام تبصره دو ماده ۱۰ به مساحت ۱۶ هکتار و اجرای ۹۸ فقره احکام قطعی قلع و قمع بنا و مستحدثات غیر مجاز در سطح بیش از ۲ هکتار و ۹۳۷ متر مربع از اراضی کشاورزی است و بیشتر تخریب‌ها درقالب دیوارکشی و بنا صورت گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.