پرداخت مطالبات ۲۰۰ هزار میلیارد تومانی بازنشستگان

وزیر تعاون در ساری گفت: دولت در لایحه بودجه سال آینده ۲۰۰ هزار میلیارد تومان برای پرداخت مطالبات بازنشستگان پیش بینی کرده است.

سیدصولت مرتضوی شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی با تشکل‌های کارگری، کارفرمایی و تعاونگران مازندران در ساری با بیان اینکه صندوق‌های بازنشستگی یکی از طلبکارهای عمده دولت هستند، گفت: تعهدات گسترده‌ای در حوزه بازنشستگی سالهای گذشته برای دولت ایجاد شده بود که منابع این تعهدات تامین نشد اما در این دولت سیزدهم کسورات بازنشستگان پرداخت شده است.

او نبود تعادل مصارف به منابع را یکی از مهم‌ترین چالش‌های صندوق‌های بازنشستگی دانست و افزود: منابع خوبی در لایحه بودجه سال آینده برای کمک به حل مشکل ناتراز بودن منابع و مصارف صندوق‌های بازنشستگی لحاظ شده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: برای پرداخت مطالبات صندوق‌ها در لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ پیش‌بینی‌های لازم از تهاتر نفت و از محل واگذاری سهام شرکت‌ها انجام شده است تا در سال آینده نیز مطالبات جامانده پرداخت شود.

سیدصولت مرتضوی مجموع مطالبات انباشت شده صندوق ها از دولت را ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: دولت سیزدهم علاوه بر پرداخت ۸۷ هزار میلیارد تومان از بدهی‌های گذشته، ۹۰ هزار میلیارد تومان از سهام شرکت نفت شازند را نیز برای پرداخت مطالبات معوقه صندوق ها اختصاص داده است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزایش خدمات درمانی بازنشستگان را نیز یکی از دستاوردهای دولت سیزدهم دانست و افزود: خدمات بیمه تکمیلی بازنشستگان در دولت سیزدهم بگونه ای شده است که اکنون بازنشستگان می‌توانند از هر مرکز درمانی طرف قرارداد خدمات بگیرند.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون ، کار و رفاه اجتماعی که دیروز پنج شنبه برای انجام سفری ۲ روزه به مازندران سفر کرده بود پس از بازدید از شرکت آنتی بیوتیک سازی ایران در ساری، در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری مازندران و جلسه شورای هماهنگی تعاون، کار و رفاه اجتماعی حضور یافت.

بازدید از شرکت‌های تعاونی پرورش ماهیان و پایانه صادراتی محصولات کشاورزی در جویبار و آغاز عملیات ساخت ۲ فروند کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی در شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا، از برنامه های امروز وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ب ز
۱۴:۱۲ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
سلام لطفا در مورد ارتقا رتبه کارکنان بازنشسته نیز پی گیری شود کارکنان بازنشسته قبل از سال ۹۶ برابر مصوبه برنامه و بودجه از ارتقا رتبه بهره مند گردیدند ترتیبی بعمل آید تا بازنشسته بعد از سال ۹۶ نیز از عطا رتبه برخوردار شوند تشکر.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
سلام درخصوص همسان سازی حقوق شاغلین و بازنشستگان کشوری ولشکری نیز رسیدگی شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۲۱ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
جای تاسف و ناامیدی دارد برای دولتی که لقب دولت محرومان را دارد، 1_واریز نکردن 8ماه مابه التفاوت افزایش حق پرستاری معلولان شدید و خیلی شدید 2_واریز نکردن کمک معیشتی ماده27 قانون حمایت از معلولان فصل پاییز و زمستان 3_واریز نکردن حق پرستاری خانواده محور معلولان شدید و خیلی شدید بهمن ماه و اسفند ماه، 4_عیدی دادن به همه ی حقوق بگیران و عدم توجه به این مسئله برای مددجویان بهزیستی و کمیته امداد لطفا پیگیری کنید با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
مسؤلان باید مانند سازمان سنجش خدمت المپیادی داشته باشند .یعنی این خدمت رفاهی اقتصادی مسؤلان سنتی ساده است. باید المپیادی و تخصصی باشید تا محبوب باشید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
وضع مالی بازنشستگان تامین اجتماعی حداقل بگیر که سی سال کامل حق بیمه داده‌اند ا در شرکت هائی که کار میکردند و کارفرمایان تضیع حقوق کرده و بیمه واقعی به تناسب حقوق دریافتی به بیمه نداده و بنفع خودش حداقل حقوق را در لیست بیمه داده اند همه همه باعث شده که با حداقل حقوق روزگار به این گرونی را سپری کنند و همانطور که در ابتدا گفتم وضع مالی خوبی نداشته باشند مع الوصف هر نوع مساعدتی در مورد افراد فوق الشاره خدا پسندانه است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
چرا باوجود تصویب بودجه همسان سازی این کاردرسال جاری انجام نشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
امیدواریم
لااقل ببینیم بعد از دو سال احکام حقوقی بازنشستگان بهداشت و درمان اجرا میشه یا نه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۵ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
۸۸ هزار میلیارد تومان از سال ۹۴ تا ۱۴۰۰ تامین اجتماعی را بدهکار و این بدهی از محل طلب کارگران از دولت به بانک ها پرداخت گردید لکن نه تنها بانیان این بدهی مشخص نشدند بلکه اعضآ هیئت مدیره و مدیران آن دوره کماکان در سازمان تامین اجتماعی فعال می باشند جناب آقای رئیسی ریاست محترم دولت انقلابی همانطور که می فرمائید فعل و ترک فعل زیانبار قابل پیگرد است لطفا دستور پیگیری صادر فرمائید..
Iran (Islamic Republic of)
بازنشسته
۱۱:۱۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
چرامعوقات مهر99بابت گروه وایثارگری راپرداخت نمی کنند؟لطفابجای زیادحرف زدن کمی هم کارکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۵۹ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
بیش از دو سال است یک میلیون و ششصد هزار تومان مابه تفاوت حکم طلب داریم آنوقت می شد 20 حلب 5 کیلویی با آن روغن خرید . اکنون 4 حلب هم نمی کند . پس کجا می رود این اعتبارات ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۰ ۱۹ اسفند ۱۴۰۱
25 درصد همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی از ابتدای سال 1400 همچنان باقی مانده است وهنوز سازمان
تامین اجتماعی اقدامی نکرده واین بدهی خود را به بازنشستگان پرداخت نکرده است
حق عائله مندی و اولاد بازنشستگان تامین اجتماعی از مهر
امسال که برای کارمندان دولت وبازنشستگان صندوق کشوری
افزایش داشته متاسفانه برای مستمری بگیران تامین اجتماعی
این افزایش صورت نگرفته است