تمرد صد‌ها نیروی ذخیره ارتش اسرائیل در اعتراض به تغییرات در نظام قضایی

صد‌ها نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به تغییرات در نظام قضایی این رژیم حاضر به شرکت در دوره‌های آموزشی نشدند.

رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که صد‌ها نیروی ذخیره ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به تغییرات در نظام قضایی که دولت نتانیاهو به دنبال آن است، دست به تمرد و نافرمانی زده و در دوره‌های آموزشی نظامی حاضر نشده‌اند.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی در اعتراض به اقدامات اخیر نخست وزیر این رژیم دست به اعتصاب زدند. اخیرا ٣٧ نفر از گروه ۴٠ نفره یکی از گردان‌های رزمی رژیم صهیونیستی به دلیل اعتراض به اصلاحات قضایی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم در تمرینات این هفته شرکت نکردند.

هچنین خلبانان ذخیره نیروی هوایی ارتش صهیونیستی اعلام کردند در اعتراض به اقدامات کابینه بنیامین نتانیاهو، در رزمایش آینده شرکت نخواهند کرد.

اعتراضات صهیونیست‌ها علیه قانون اصلاحات قضایی همچنان ادامه دارد و معترضان خواستار توقف روند تصویب این قانون هستند.

در طرح کابینه نتانیاهو موسوم به «اصلاح قانون قضایی» که ساکنان سرزمین‌های اشغالی از آن به کودتای قانون اساسی تعبیر می‌کنند، از اختیارات دستگاه قضایی این رژیم کاسته و در مقابل قدرت و جایگاه قوه مجریه و مقننه در این رژیم تقویت خواهد شد. در این طرح همچنین، اختیارات مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی و اختیارات مشاوران قضایی دیگر وزارتخانه‌های این رژیم گرفته خواهد شد و وزیر این امکان را خواهد داشت هر مشاور قضایی را که بخواهد در دفتر خود برکنار یا منصوب کند.

نتانیاهو که از سال‌ها پیش به اتهام فساد، رشوه و خیانت در امانت تحت محاکمه قضایی قرار دارد، بنا دارد با همین طرح موسوم به «اصلاح نظامی قضایی» از محاکمه فرار کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار