مساجد اردبیل آماده میزبانی از مسافران نوروزی هستند

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل از میزبانی مساجد این استان از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت برنامه‌های متنوع مذهبی و فرهنگی در مساجد برگزار خواهد شد.

مصطفی آمون مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل گفت: امسال و با توجه به تقارن ماه مبارک رمضان با بهار طبیعت تلاش ما بر این بوده از میهمانان نورزوی در مساجد استقبال شود و در این راستا تعدادی از مساجد آماده میزبانی از مهمانان نوروزی هستند.

وی اضافه کرد: در این مساجد علاوه بر برپایی سفره هفت سین، برنامه‌های متنوع فرهنگی، مذهبی، هنری و قرآنی برای مسافران اجرا خواهد شد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اردبیل اضافه کرد: علاوه بر این از ابتدای ماه مبارک رمضان در روز پنج شنبه محفل جزء خوانی با مشارکت و همکاری کانون‌های مساجد برگزار خواهد شد و در این برنامه قرار است هر روز چهار کانون مسئولیت هماهنگی برگزاری این مراسمات را بر عهده داشته باشند.

آمون همچنین از اجرای طرح سمیر در مساجد استان در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در قالب این طرح بعد از مراسم افطار هر شب در یکی از مساجد استان محفل قرآنی با حضور قاریان برجسته استان و محلات برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: همچنین در این طرح برنامه قصه گویی برای نوجوانان برگزار می‌شود و هر روز یکی از علما یکی از قصه‌های قرآنی را برای نوجوانان ارائه خواهد کرد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل برپایی سفره افطاری ساده در ۳۰ مسجد استان و تجلیل از نخبگان نوجوان قرآنی و مذهبی را از دیگر برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد استان اردبیل ذکر کرد.

وی ادامه داد: همچنین جلسات "هیات شهیده گمنام" که حدود یک سال است در استان راه اندازی شده است، در ماه مبارک رمضان به صورت هفتگی برگزار خواهد شد و هر هفته یک روز یکی از شهدای شاخص استان و کشور به نوجوانان معرفی خواهد شد.

آمون یادآورشد: علاوه بر این در مساجد روستا‌ها هم برنامه‌های ویژه جزء خوانی و برنامه‌های مذهبی و فرهنگی برگزار خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.