افزایش تقاضای پناهندگی در سال ۲۰۲۲

شمار تقاضای پناهندگی در اتحادیه اروپا در سال گذشته در مجموع ۸۸۱ هزار و ۲۰۰ تقاضای پناهندگی در همه کشورهای عضو ثبت شده است.

اداره آمار اتحادیه اروپا (یوروستات) درخواست‌های پناهندگی در سال ۲۰۲۲ در مقایسه با سال قبل آن ۶۴ درصد افزایش یافته است. در سال ۲۰۲۱ میلادی ۵۳۷ هزار و ۴۰۰ تقاضای پناهندگی ثبت شده بود.

این آمار هرچند افزایش تقاضای پناهندگی نسبت به سال قبلی را نشان می‌دهد، اما هنوز به میزان اوج بحران مهاجرت در سال‌های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ نرسیده است. در آن زمان آمار متقاضیان پناهندگی به بیش از یک میلیون رسیده بود.

افزون بر آن دولت‌های اتحادیه اروپا در سال گذشته به بیش از ۴،۳ میلیون شهروند اوکراینی که به دلیل جنگ تهاجمی روسیه مجبور به ترک کشور شان شده اند، پناه داده اند. آن‌ها چون نیاز ندارند تقاضای پناهندگی بدهند، شامل آمار متقاضیان پناهندگی نمی‌شوند. جنگ اوکراین از فبروری سال گذشته به این سو ادامه دارد.

از سال ۲۰۱۳ به این سو همه ساله بیشترین تعداد متقاضیان پناهندگی در اتحادیه اروپا را آوارگان سوریه تشکیل می‌دهند. در سال گذشته تقریباً ۱۳۲ شهروند سوریه در این اتحادیه تقاضای پناهندگی داده اند که برابر با ۱۵ درصد همه تقاضاهای اولیه پناهندگی می‌باشد.

بعد از مهاجران سوریه، افغانستانی ها در جایگاه دوم قرار داشته اند. در سال گذشته ۱۳ درصد مجموع تقاضاهای پناهندگی در اتحادیه اروپا از سوی افغانستانی ها ارائه شده است.

اکثریت این تقاضاهای پناهندگی (۲۵ درصد) در آلمان ارائه شده است. پس از آلمان، ۱۶ درصد در فرانسه، ۱۳ درصد در اسپانیا، ۱۲ درصد در اتریش و ۹ درصد در ایتالیا درخواست پناهندگی داده اند.

اما به تناسب جمعیت، اکثریت تقاضاها در قبرس ارائه شده اند و کشورهای اتریش و لوکزامبورگ در جایگاه‌های بعدی قرار گرفته اند. آلمان در این ارتباط در جایگاه دهم قرار می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار