صبر استاندار لبریز شد/انتظار ۲۰ ساله مردم ارومیه برای احداث تله‌کابین

پس از دو دهه انتظار برای احداث تله‌کابین ارومیه استاندار آذربایجان غربی به پیمانکار، این پروژه ۱۰ روز دیگر فرصت دارد.

استاندار آذربایجان‌غربی روز یکشنبه پس از بازدید پروژه ساخت تله کابین ارومیه، از روند پیشرفت فیزیکی این پروژه ابراز نارضایتی کرد و گفت: با توجه به سرمایه گذاری خارجی در این طرح و عدم پیشرفت کافی پروژه، در صورت عدم تعیین تکلیف در فرصت ۱۰ روزه، تله کابین ارومیه به سرمایه گذار دیگری واگذار می‌شود.

محمدصادق معتمدیان افزود: در صورت عدم بازگشت به روند ساخت پروژه و نبود انگیزه برای ادامه روند، قرارداد پروژه تله کابین پس از طی فرآیند قانونی فسخ می‌شود.

وی ضمن اتمام حجت با شرکت هزاره غرب ارومیه افزود: پروژه گردشگری کوه سیر ارومیه باید تا ۱۰ روز دیگر تعیین تکلیف شود تا ضمن برگزاری جلسات مشترک، موانع این پروژه رفع شود.

استاندار آذربابجان غربی با بیان اینکه این پروژه گردشگری در بهترین نقطه ارومیه است، افزود: در این چشم انداز شهری، کوتاهی و وضعیت فعلی تله کابین تبدیل به آهن پاره شده است.

معتمدیان یادآور شد: جای خالی این پروژه در ارومیه و آذربایجان غربی دیده می‌شود که باید پس از چند سال است بلا تکلیفی به روند عادی ساخت برگردد.

اوایل خرداد ماه سال ۱۳۹۹ نیز به یک شرکت بخش خصوصی فرصت یک ماهه برای تعیین تکلیف پروژه داده شد و بر اساس آن مقرر شد که شرکت سرمایه گذار نتیجه بررسی‌های خود را در ظرف این مدت اعلام کند، اما پس از دو سال باز این پروژه گردشگری اندر خم یک کوچه است.

طرح فاز اول پروژه گردشگری کوه سیر ارومیه دارای ۱۰ دکل و ۲۸ کابین در مسیر هوایی یک هزار و ۷۶۰ متری است.

بیش از بیست سال پیش نیز تصمیم بر این شد که طولانی‌ترین تله‌کابین خاورمیانه در شهر مرزی ارومیه احداث شود، پروژه‌ای که پس از دو دهه، هیچ خبری از آن نیست و گاهی اظهارنظری از سوی مسئولان در این رابطه شنیده می‌شود.

این پروژه در ۳۶ کیلومتر تعریف شده است و مقرر شده بود که فاز نخست آن نه سال پیش افتتاح شود و در این راستا، فاز نخست این طرح در مسیری به طول ۸.۵ کیلومتر از جانویسلو به کوه ابوعلی کنار جاده بند ارومیه، فاز دوم از ابوعلی تا سد شهرچایی به طول ۱۲ کیلومتر و فاز سوم از سد شهرچایی تا پیست اسکی خوشاکو به طول ۱۵.۵ کیلومتر احداث شود.

همچنین قرار بود این طرح در پنج فاز شامل سه خط تله‌کابین، مجتمع پذیرایی مانند کافی‌شاپ و سالن‌های ورزشی اجرایی شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.