ثبات در بازار نفت اوپک و افزایش قیمت در باقی بازار‌ها

سبد نفت اوپک نسبت به چهار روز پیش خود افزایش یا کاهش قیمتی را تجربه نکرده است.

بهای هر بشکه نفت خام سبک و ‏شیرین وست تگزاس اینترمیدییت‏ برای تحویل در ماه آوریل، با ۲۸ سنت معادل حدود ۴۰ صدم درصد افزایش، به ۶۹ دلار و ۵۴ سنت رسید.

براساس گزارش پایگاه اینترنتی اویل پرایس، بهای هر بشکه نفت خام سبک ‏برنت (دریای شمال) نیز برای تحویل در ماه آوریل، با ۳۵ سنت معادل حدود ۴۷ صدم درصد افزایش، ۷۶ دلار و پنج سنت داد و ستد شد.

بهای سبد نفتی اوپک (انواع مختلف نفت خامی که توسط کشور‌های عضو اوپک تولید می‌شود)، نیز برای تحویل در همین تاریخ، با یک دلار و ۱۳ سنت معادل حدود یک ممیز ۵۱ صدم درصد افزایش، همچنان ۷۵ دلار و ۸۸ سنت معامله می‌شود که نسبت به چهار روز پیش تغییری نداشته است.

 اظهارات ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه درمورد استقرار سلاح‌های هسته‌ای در بلاروس تنش‌های ژئوپلیتیکی در اروپا بر سر مسئله اوکراین را افزایش داده و از قیمت نفت حمایت کرده‌است.  ناتو در روز یکشنبه از پوتین به‌خاطر آنچه اظهارات هسته‌ای خطرناک و غیرمسئولانه نامیده انتقاد کرد.

 تحریم‌های اتحادیه اروپا بیش‌از همه بر صادرات محصولات نفتی این کشور تأثیر گذاشته تا صادرات نفت آن. چندین تن گازوئیل روسیه بر روی نفت‌کش‌ها منتظر خریدار هستند.

 مختل شدن فعالیت‌های پالایشگاهی در فرانسه تقاضا برای نفت خام و در نتیجه تولید سوخت در این کشور را پایین آورده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار