امدادرسانی هلال احمر به ۲۸۳ مسافر در حوادث جاده‌ای خراسان رضوی

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: نیرو‌های این جمعیت طی پانزدهم اسفند پارسال تا صبح هشتم فروردین ماه کنونی به ۲۸۳ مسافر در حوادث جاده‌ای استان امدادرسانی کردند.

محسن ذاکریان مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان رضوی گفت: در قالب طرح ملی امداد و نجات نوروزی در این استان ۲۷ پایگاه ثابت و ۱۳ پایگاه امداد و نجات موقت فعال شده و ۲۴ مرکز پاسخگویی اضطراری آماده کمک به حادثه دیدگان حوادث احتمالی است.

وی افزود: طی این مدت ۳۱۰ نفر در حوادث جاده‌ای استان دچار حادثه شدند که نیرو‌های هلال احمر به۲۸۳ نفر از آنان امدادرسانی کردند و ۱۴ مصدم بر اثر شدت جراحات به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل هلال احمر خراسان رضوی ادامه داد: تعداد ۶۱ تیم عملیاتی به استعداد ۲۷۵ امدادگر و نجاتگر در جریان امدادرسانی به مسافران در جاده‌های استان امسال فعالیت دارند.

ذاکریان بیان کرد: همچنین در قالب اجرای طرح ملی خدمات بشردوستانه به مسافران نوروزی تعداد ۱۷ پست خدمات بشردوستانه و ۱۷ فضای دوستدار کودک در جاده‌های استان فعال شدند و در این قالب ۱۵۲ نیروی جوان هلال احمر فعالیت کردند که تا کنون راهنمایی هشت هزار و ۲۲۶ مسافر در نقاط حادثه‌خیز را بر عهده داشته اند.

وی تصریح کرد: چهار هزار و ۷۷۸ کودک در این مدت از فضای دوستدار کودک و پنج هزار و ۶۸۸ نفر از خیمه‌های نماز بهره بردند و ۲ هزار و ۲۴ نفر آموزش‌های خدمات امداد و کمک‌های اولیه را فراگرفتند.

وی با اشاره به ایمنی‌سازی‌۱۰۳ مکان و نقطه در خراسان رضوی گفت: در این مدت همچنین از وقوع ۸۲ حادثه پیشگیری شد و ۲ هزار و ۴۷۹ نفر از خدمت کنترل فشار خون بهره گرفتند.

این مسئول گفت: همچنین حدود هفت هزار اقلام فرهنگی و زیست‌محیطی میان مسافران در جاده‌های خراسان رضوی توزیع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.