بیش از ۴۵ هزار گردشگر نوروزی از تاج سد مهاباد بازدید کردند

مدیر امور آب مهاباد گفت: بیش از ۴۵ هزار گردشگر در تعطیلات نوروزی امسال از تاج سد این شهرستان بازدید کردند.

رضا جهینی مدیر امور آب مهاباد گفت: این تعداد گردشگر نوروزی، خانوادگی و گروهی از محل تاج سد مهاباد بازدید و از جلوه‌های زیبای دیوار سد و چشم انداز‌های طبیعی و با نشاط آن دیدن کردند.

وی اضافه کرد: علاقه‌مندان و گردشگران این شهرستان از دوم تا ۱۰ فروردین ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۷ از تاج سد مهاباد دیدن کردند.

جهین ادامه داد طبق اعلام شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان غربی علاوه بر سد مهاباد، سد‌های شهرچای ارومیه، سد حسنلو نقده، سد ساروق تکاب و سد آغ چای چایپاره در این استان اجازه ورود میهمانان نوروزی برای بازدید از تاج شد داده شد.

وی با اشاره به اینکه با شیوع کرونا برنامه بازدید از تاج سد متوقف شده بود، یادآور شد: در نوروز ۱۳۹۸ برای آخرین بار تاج سد مهاباد برای مهمانان و مسافران نوروزی آماده سازی شده بود که بیش از ۸۰ هزار گردشگر از این مکان بازدید کردند.

جهین اظهار کرد: هم اکنون حجم آب ذخیره شده در پشت دریاچه سد به بیش از ۱۲۵ میلیون مترمکعب رسیده که در مقایسه با سال قبل ۵۱ میلیون مترمکعب کمتر است.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون ورودی آب سد مهاباد به ۱۶ مترمعکب در ثانیه رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل چهار مترمکعب کاهش داشته است، گفت: تراز سد به یک هزار ۳۵۲ متر رسیده که سال قبل در این ایام یک هزار و ۳۵۷ متر بود.

سد مهاباد دارای ۱۹۷ میلیون مترمکعب ظرفیت اسمی و ۱۷۲ میلیون مترمکعب ظرفیت مفید است که علاوه بر تامین آب شرب شهر، بیش از ۱۲ هزار هکتار از اراضی کشاورزی این شهرستان را نیز زیر پوشش قرار می‌دهد.

سد مهاباد که در ضلع غربی این شهر احداث شده، تنها یک کیلومتر با شهر فاصله دارد و به همین لحاظ یکی از نزدیکترین سد‌ها به مناطق مسکونی به شمار می‌آید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.