ماهی های قرمز را در منابع آبی رها نکنید

دامپزشکی آذربایجان غربی هشدار داد: ماهی های قرمز را در رودخانه ها، تالاب ها، دریاچه ها، سد‌ها و مخازن و منابع آبی رها نکنید.

سید امید خلیل‌زاده، مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان نسبت به خطرات ناشی از رها سازی ماهی قرمز در آب‌های آزاد هشدار داد و از هم استانی خواست: تحت هیچ شرایطی ماهی قرمز را در رودخانه ها، تالاب ها، دریاچه ها، سد‌ها و مخازن و منابع آبی رها نکنند.

 وی می گوید: ماهی قرمز یک گونه غیر بومی در کشور ماست که در صورت ورود به منابع آبی از طریق تغذیه از تخم ماهی‌های دیگر، تبدیل به گونه مهاجم شده و علاوه بر تشدید رقابت‌های تغذیه‌ای با ماهی‌های بومی باعث انتقال بیماریها، کاهش کیفیت آب و تخریب زیستگاه‌ها و محیط‌های آبی طبیعی شده و می‌تواند برای جمعیت سایر گونه‌ها خطرناک و بحرانی باشد.

وی تاکید کرد: ️باید با فرهنگ سازی و آگاهی دهی؛ حساسیت شهروندان را به این تهدید خطرناک افزایش داد تا عموم شهروندان از رها سازی ماهی قرمز در طبیعت و منابع آبی منطقه خودداری کنند.

️مدیرکل دامپزشکی آذربایجان غربی از شهروندان خواست: در روز طبیعت حتما ماهی‌های قرمز سفره‌های هفت سین را در استخر‌ پارک‌ها و یا اماکنی که از سوی شهرداری‌ها برای این کار در نظر گرفته شده است رها سازی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.