مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان:

شهروندان زنجانی ماهی‌های قرمز را به محل‌های تعیین شده تحویل دهند

یافتیان گفت: شهروندان ماهی‌های قرمز را به محل‌های تعیین شده تحویل دهند و از انتقال گونه‌های غیربومی به رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.

محمدرضا یافتیان، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان زنجان گفت: شهروندان ماهی‌های قرمز را به محل‌های تعیین شده برای جمع آوری تحویل دهند و از انتقال گونه‌های غیربومی به رودخانه‌ها جدا خودداری کنند.شهروندان در هنگام حضور در طبیعت از بوته کنی و کندن رستنی‌ها که موجب تخریب محیط زیست می‌شود به جد خودداری کنند.

وی با بیان ینکه آلوده کردن آب رودخانه ها، دریاچه‌ها و تالاب‌ها موجب از بین رفتن آبزیان می‌شود، گفت: شهروندان از هرگونه عملی که موجب آلودگی محیط زیست می‌شود اجتناب کنند و توجه داشته باشند شکار و صید جانوران وحشی ممنوع است و جرم محسوب می‌شود.

این مسوول ادامه داد: توصیه می‌شود از هرگونه ایجاد آتش در مناطق مختلف تا حد امکان خودداری شود و در صورتی که نسبت به افروختن آتش اقدام شده است، قبل از ترک محل از خاموش شدن آن کاملا اطمینان حاصل شود.

یافتیان افزود: شهروندان پس از ترک محل، زباله‌های تولید شده را جمع آوری کنند و به نزدیکترین محل جمع آوری زباله تحویل دهند.

این مسئول با بیان اینکه شکستن شاخه‌های درختان به منزله شکستن بال پرندگان است، ادامه داد: از شهروندان و طبیعت دوستان در خواست می‌شود از هرگونه اقدام برای شکستن شاخه‌های درختان جهت برپایی آتش خودداری کنند.

وی یادآوری کرد: مردم از جمع آوری تخم پرندگان، جوجه‌های تازه متولد شده و تخریب آشیانه‌ها خودداری کنند و توجه داشته باشند با توجه به اینکه فصل تخم ریزی ماهیان است، هرگونه صید ماهی در رودخانه‌ها ممنوع است.

به گفته یافتیان، عموم مردم در صورت مشاهده هرگونه تخلف زیست محیطی مراتب را به نزدیکترین واحد محیط زیست در منطقه یا شماره ۱۵۴۰ اطلاع دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.