معاون سواد آموزی قم:

طبیعت معلم انسان و مدرسه عبرت است

معاون سواد آموزی قم گفت: طبیعت با ویژگی‌ها، جلوه‌ها و دگرگونی هایش معلم انسان و مدرسه عبرت است.

حجت الاسلام والمسلمین محمد رضا قاسمی نیا،معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم در یادداشتی به مناسبت  گرامیداشت روز انس با طبیعت آورده است:برگ درختان سبز در نظر هوشیار هر ورقش دفتریست معرفت کردگار، طبیعت با ویژگی‌ها، جلوه‌ها و دگرگونی هایش معلم انسان و مدرسه عبرت است. وطبیعت ومحیط زیست رامتعلق به خود وخانه خودبدانیم.

به واقع می‌توان گفت هر روز روز طبیعت است و هر طرف را که نگاه می‌کنیم باید بزرگی خداوند متعال را ببینیم و چشم مان همواره به روی لطف و عظمت بی حد و حصرش باز بماند.

ضمن تشکر از همه هم وطنانی که در اسفندماه سال ۱۴۰۱ با عنایت بر اهمیت فواید درختکاری و لزوم حفظ و نگهداشت منابع طبیعی به عنوان امانت‌های الهی نزد بشر، در کاشت نهال مشارکت نمودند و موجبات ترویج و تقویت گفتمان فرهنگ منابع طبیعی را فراهم آوردند، امیدواریم مردم فهیم استان در این ایام معنوی و پربرکت نیزقدردان و شکرگزار نعمت‌های الهی بوده و در حفظ و حراست از محیط زیست و منابع طبیعی کشور عزیزمان ایران کوشا باشند.

فراموش نکنیم در این روز، روح انسان با عنایت پروردگار به طراوت و طبیعت، متجلی و شکوفا می‌شود و طبیعت ما را فرا می‌خواند تا پای درس تغییر احوال بنشینیم و در رفتار خود اندیشه کنیم و ان شاءالله درایام معنوی و با برکت ماه مبارک رمضان درروزسیزدهم فروردین برای حضوردرطبیعت اخلاق واحترام به طبیعت ومقدم داشتن دیگران وحرمت ماه مبارک رمضان را اصل بدانیم و با رعایت حقوق محیط زیست ومنابع طبیعی قدردان و شکرگزار نعمت‌های الهی بوده و در حفظ و حراست از آن‌ها ومواهب الهی کوشا باشیم و خدای نکرده روز طبیعت را به روزی علیه طبیعت تبدیل نکنیم!

باید قدر طبیعت خدادادی را بدانیم، درسهایش را پاس بداریم و همراه با طبیعت درحفظ آن ومحیط زیست کوشا باشیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار