آغاز کشت بهاره در ۳۰ هزار هکتار از مزارع خراسان شمالی

مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: کشت بهاره در ۳۰ هزار هکتار از مزارع استان آغاز شد که بیشترین آن مربوط به پنبه است.

وحید صباغ مدیر امور زراعت جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: عمده کشت بهاره در خراسان شمالی مربوط به کشتزار‌های پنبه، پیاز، گوجه فرنگی، انواع سبزی و صیفی، ذرت و چغندرقند است که با توجه به شرایط آب و هوایی در مناطق مختلف استان از فروردین ماه آغاز شده و تا تیرماه ادامه دارد.

او افزود: کشاورزان در سال زراعی گذشته در ۱۳ هزار و ۳۰۰ هکتار از کشتزار‌های استان پنبه کشت کرده بودند.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: بیشتر سطوح اراضی آبی به کشت محصولاتی از قبیل غلات شامل گندم و جو، گیاهان صنعتی از جمله پنبه، چغندرقند، آفتابگردان و محصولات علوفه‌ای شامل یونجه و ذرت اختصاص دارد.

صباغ گفت : بیشترین اراضی دیم نیز مربوط به گندم، جو و حبوبات است.

او گفت : محصولات جالیزی استان شامل خربزه، هندوانه، دانه‌های روغنی شامل کلزا، آفتابگردان، کنجد و گلرنگ است.

مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سبزیجاتی از جمله بادمجان، خیار، کدو، لوبیا سبز و سایر نیز در کشتزار‌های استان در بهار کشت می‌شود.
صباغ  گفت: در خراسان شمالی ۳۳ نوع محصول زراعی و ۲۶ نوع محصول باغی تولید می‌شود که از حیث تولید محصولات زراعی از نظر سهم از کشور ۱.۰۸ درصد و از نظر تولید رتبه ۲۶ را دارد.

وی با بیان اینکه از ۲۶۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی استان، ۱۴۷ هکتار دیم و ۱۱۴ هزار آن آبی است، اضافه کرد: کشاورزان در سال جاری به نسبت سال‌های گذشته به سمت کشت محصولات کم آب‌طلب رفته‌ان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.