تداوم نظارت دامپزشکی کرمان بر طرح تشدید نظارت بهداشتی

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان از تداوم نظارت شبکه دامپزشکی در طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان خبرداد.

محمود زین الدینی سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان گفت: طرح تشدید نظارت بهداشتی ویژه ایام نوروز و ماه مبارک رمضان در شهرستان کرمان ادامه دارد و نظارت بر کلیه مراکز تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی در اولویت برنامه کاری شبکه دامپزشکی در ایام مبارک ماه رمضان است.

زین الدینی افزود: در این طرح از کلیه کارشناسان دامپزشکی درقالب ۹ اکیپ فعال ثابت و سیار که مسئولیت نظارت بر مراکز تولید، توزیع و عرضه فراورده‌های خام دامی و همچنین ۸ اکیپ فعال در کشتارگاه‌های دام و طیور در شهرستان کرمان و بخش‌های تابعه به صورت مستمر استفاده شده است.

او با اعلام اینکه در بازرسی‌های مداوم از مراکز بسته بندی و کشتارگاه‌های دام و طیور نظارت کامل بر روند استحصال بهداشتی گوشت قرمز و مرغ، وضعیت خودرو‌های حمل دام زنده و طیور، حمل مرغ گرم و گوشت قرمز تازه و مجوز‌های بهداشتی و قرنطینه‌ای خودرو‌ها انجام و تذکرات لازم در راستای ارتقای کیفیت گوشت قرمز و مرغ و رضایت مصرف کنندگان داده می‌شود، تصریح کرد: از ابتدای طرح تشدید تا پایان ایام نوروز بر بیش از ۱۱ هزار و ۶۴۴ راس دام سبک، ۹۱۱ راس دام سنگین و ۸۵۱ هزار و ۲۶۷ قطعه مرغ زنده گوشتی و سایر ماکیان نظارت بهداشتی و شرعی در کشتارگاه‌های دام و طیور صورت گرفته است.

زین الدینی گفت: در طول این مدت، بیش از ۷۶۰ مورد بازدید بهداشتی از سوی کارشناسان این شبکه از کشتارگاه‌های دام و طیور، مراکز عرضه فراورده‌های خام دامی و رستوران‌ها و مراکز بسته بندی انجام شده و بیش از هزار و ۵۰۰ کیلو فراورده فاسد و غیر قابل مصرف تا پایان ایام نوروز ضبط و معدوم شده است.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان کرمان افزود: شهروندان در راستای ارتقای بهداشت و امنیت غذایی، در صورت مشاهده هر گونه تخلف مراتب را به شبکه دامپزشکی اعلام کنند تا با متخلفین برابر قانون برخورد شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.