ذخیره سازی کود مورد نیاز کشاورزان گلستانی برای کشت بهاره

مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: کود به اندازه مورد نیاز کشاورزان برای کشت بهاره ذخیره سازی شده است.

سید صمد ضیائی مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی گلستان گفت: امسال باید بیش از۳۳هزارو۵۰۰تن کود‌های فسفاته تامین شود.


او افزود: هم اکنون ۲۰درصد از برنامه ابلاغی بیش از ۶هزار و۵۶۴ تن انواع کود‌های سوپرفسفات تریپل TSP و فسفات گرانوله ۱۳ درصد تامین شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد رشد داشته است.

او افزود: هدایت و روند حمل مطلوب کود فسفاته از بنادر و مبادی کشور در شرایط مطلوبی قرار دارد واین کود به اندازه نیاز کشاورزان برای کشت بهاره ذخیره سازی شده است و جای هیچ گونه دغدغه و نگرانی نیست.

ضیایی ادامه داد: در سال های۱۴۰۰-۱۳۹۹ مصرف کود‌های فسفاته در کشور کاهش داشته است و میزان مصرف از نصف میانگین جهانی و پیشنهاد موسسه آب و خاک به کمترین میزان مصرف رسیده که کمبود تولید در محصول گندم وبخش زیادی ازافت تولید بخش کشاورزی ناشی از کاهش مصرف این کود بوده است.

او گفت: مصرف این کود درسال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل، افزایش سه برابری داشته است و پیش بینی می‌شود امسال هم به مصرف استاندارد در جهان و میزان پیشنهادی موسسه تحقیقات آب و خاک کشور نزدیکتر شویم.

ضیائی با اشاره به اهمیت مصرف کود فسفاته گفت: فسفات‌ها نقش زیادی در متابولیسم گیاهی داشته و یکی از عناصر غذایی ضروری برای رشد و توسعه گیاه است، تامین مقدار کافی فسفر باعث رشد سریع، افزایش رشد ریشه و زودرسی محصول می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار