بخشدار مرکزی شهرستان قزوین

حضور اتباع غیرمجاز در بخش مرکزی قزوین مشکل آفرین شده است

بخشدار مرکزی شهرستان قزوین گفت: حضور اتباع غیرمجاز متاسفانه مشکلات عمومی و اجتماعی را در این بخش ایجاد کرده است.

احمد جوانمردی بخشدار مرکزی شهرستان قزوین گفت:  براساس تصمیماتی که در گذشته گرفته شده، اتباع خارجی ساکن در استان قزوین مجاز به اقامت، اشتغال و تحصیل تنها در ۲ بخش مرکزی و کوهین واقع در شهرستان قزوین هستند.

وی اضافه کرد: روستا‌هایی از قبیل فارسیان به دلیل موقعیت جغرافیایی و کشاورزی و همچنین استقرار واحد‌های دامداری، گاوداری و گلخانه‌ها دارای زمینه‌های شغلی فراوانی هستند که به واسطه مشاغل یاد شده، مورد استقبال اتباع و مهاجران خارجی قرار گرفته است.

به گفته وی، یکی از مهمترین معضلات و مشکلاتی که حضور اتباع خارجی، به ویژه غیرمجاز در برخی از روستا‌های استان مانند فارسیان ایجاد کرده، کمبود آرد و نان بوده که نارضایتی‌هایی را نیز در بین مردم منطقه ایجاد کرده است.

جوانمردی ادامه داد: مشکلات دیگری نیز در حوزه بهداشتی و اجتماعی اتباع بیگانه در برخی از روستا‌ها وجود دارد که به صورت مستمر مورد رصد قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به برخی از مشکلات روستای فارسیان در بخش مرکزی قزوین، تصریح کرد: وضعیت نامناسب آسفالت و روشنایی جاده اصلی روستا به طول هشت کیلومتر برای اهالی خسارت‌های مالی و جانی را به دنبال داشته که بایستی متولیان امر در اسرع وقت نسبت به بررسی موضوع و بهسازی مسیر اقدام کنند.

بخشدار مرکزی شهرستان قزوین اضافه کرد: این در حالی است که برخی از روستا‌های بخش مرکزی مشکلاتی در حوزه تفکیک اراضی، الحاق به بافت، زیر حد نصاب بودن و تغییر کاربری‌ها نیز وجود دارد که بررسی دوباره و کار‌های کارشناسی با نظر بخشداری، دهیاری و شورا‌های اسلامی ضرورت دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.