خسارت بیش از ۱۴۷ میلیارد تومانی سرما به باغ‌های شهرستان هوراند

مدیر جهاد کشاورزی هوراند از خسارت بیش از ۱۴۷ میلیارد تومانی سرما به باغ‌های این شهرستان خبر داد.

آقای تاج الدینی با اشاره به خسارت ۸۰ درصدی سرمای دیررس بهاره به باغ‌های شهرستان هوراند گفت: در پی افت دمای هوا و سرمازدگی باغ‌های شهرستان در مرحله گل در سطح ۵۴۰ هکتار دچار خسارت شدند که ارزش ریالی خسارت حدود ۱۴۷ میلیارد و ۷۸۸ میلیون تومان برآورد شد.

آقای تاج الدینی افزود: براثر سرمازدگی باغ‌های زردآلو، بادام، گوجه، آلو، گردو، هلو و شلیل، گیلاس، آلبالو، سیب، گلابی و زغال اخته در این شهرستان خسارت دیدند.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی‌ها نشان می‌دهد بیشترین خسارت به باغ‌های دهستان دیکله وارد شده ادامه داد: برای کاهش و جبران قسمتی از خسارت توجه به توصیه‌های فنی کارشناسان جهادکشاورزی و بیمه محصولات ضروری است.

وی گفت: براساس هشدار‌های هواشناسی مبنی بر افت دمای هوا و احتمال سرمازدگی باغ‌ها در روز‌های گذشته به کشاورزان و باغداران توصیه‌ها و راهکار‌های لازم برای مقابله با سرمازدگی ارائه شده است.

وی با تاکید بر اجرای تمهیدات لازم برای کاهش خسارت سرمای دیررس بهاره افزود: ایجاد دود از طریق کاه، کلش، کود حیوانی، شاخ و برگ هرس شده درختان، محلول پاشی، استفاده از آبیاری باغ‌ها از جمله تمهیدات برای به حداقل رساندن خسارت سرمازدگی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار