لاپید ارتش رژیم صهیونیستی را پایان یافته خواند

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در واکنش به تصویب قانونی درخصوص سربازی، ارتش این رژیم را پایان یافته خواند.

یائیر لاپید، نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی با انتقاد از تلاش کابینه نتانیاهو برای تصویب قانون جدید خدمت سربازی، گفت که تصویب این قانون به معنای پایان ارتش است.

به گزارش تایمز «اسرائیل»، لاپید گفت که طرح قانون جدید خدمت نظامی در ارتش رژیم صهیونیستی به معنای پایانی برای ارتش است.

رسانه‌های صهیونیستی می‌گویند که انتظار می‌رود قانون جدید خدمت سربازی معافیت گسترده‌ای را برای یهودیان حریدی بدهد و این یک تهدید واقعی است. رئیس مخالفان کابینه صهیونیستی در کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) گفت: فقط فرزندان ما قرار است به ارتش ملحق شوند، فقط آن‌ها هستند که باید سه سال از عمر خود را در ارتش بگذرانند و جان خود در این رابطه به خطر بیاندازند.کسانی که نام نویسی نمی‌کنند، حقوقشان افزایش می‌‎یابد و فقط فرزندان ما باید مکنده‌هایی باشند که کار می‌کنند و مالیات می‌پردازند.

لاپید با تاکید بر اینکه این قانون خدمت سربازی نیست بلکه تسلیم بی قید و شرط در برابر فرار و امتناع از خدمت است، افزود: این یک چشم پوشی از ارزش‌هایی است که اسرائیل بر اساس آن بنا شده است.

این طرح توسط وزیر دارایی رژیم صهیونیستی و نیز وزیر جنگ این رژیم پیشنهاد شده و بر اساس آن به پیشنهاد وزیر دارایی پیروان جریان حریدیم از سن ۲۱ سالگی و به پیشنهاد وزیر جنگ از سن ۲۳ سالگی از انجام خدمت نظام معاف می‌شوند، این در حالی است که این سن در حال حاضر ۲۶ سال است.

از سوی دیگر، روزنامه عبری زبان هاآرتص گزارش داد که این نگرانی در ائتلاف حاکم وجود دارد که به دلیل اصلاح قانون خدمت وظیفه این ائتلاف از هم پاشیده شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۴ ۲۹ فروردين ۱۴۰۲
مرگ بر اسرائیل
آخرین اخبار