انجام ۲۷ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی با اجرای طرح سلامت رمضان

رئیس مرکز بهداشت چهارمحال و بختیاری از انجام ۲۷ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی در قالب اجرای طرح سلامت رمضان در این استان خبر داد.

علی احمدی با اشاره به اجرای طرح سلامت نوروزی از ۳ فروردین تا ۱ اردیبهشت ماه امسال گفت: با اجرای این طرح ۲۷ هزار و ۴۱۴ مورد بازرسی شامل ۲ هزار و ۱۴۰ بازرسی از شیرینی فروشی‌ها و کارگاه‌های قنادی، ۶۴۲ بازرسی از مراکز فروش آش و حلیم، ۲۱ هزار و ۸۷۸ موارد بازرسی از سایر مراکز عرضه و فروش مواد غذایی انجام شد.

وی افزود: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۲۰۱ بازرسی از مساجد و اماکن متبرکه و ۵۵۳ بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها در استان صورت گرفت.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد اضافه کرد:  با اجرای طرح سلامت رمضان ۲۲۵پرونده تخلف تشکیل و به مراجع قضایی معرفی شد.


بیشتر بخوانید


احمدی به ۳۹۴ مورد کلرسنجی  آب نیز اشاره کرد و گفت: ۸ هزار و ۸۰ مورد کلر سنجی مطلوب گزارش شد و ۶۷۱ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی انجام گرفت.

وی تعداد موارد نمونه برداری مواد غذایی را ۲۶۸ اعلام کرد و ادامه داد: تعداد کل موارد سنجش با تجهیزات پرتابل بازرسی ۱۲ هزار و ۳۸۴ بود.

احمدی با اشاره به ۴ هزار و ۶۶۷ مورد سنجش پرتابل با نتیجه مطابق استاندارد مربوطه اظهار داشت: در قالب این طرح ۱۱ هزار و ۳۳۱ کیلوگرم-لیتر مواد غذایی غیرقابل مصرف کشف و با معدوم سازی از چرخه عرضه خارج شد. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار