وزیر خارجه فلسطین:

پایان بدبختی فلسطین فرا رسیده است

وزیر امور خارجه فلسطین، تاکید کرد پایان بدبختی این ملت فرا رسیده است.

ریاض المالکی در نشست شورای امنیت سازمان ملل با اشاره به اشغالگری رژیم صهیونیستی از روز نکبت، گفت: زمان پایان نکبت برای ملت فلسطین که طولانی شده، فرا رسیده است.

براساس گزارش المیادین، وزیر امور خارجه فلسطین افزود: کوچ اجباری و الحاق زمین‌های فلسطینیان، همچنان برای جایگزین کردن ملت فلسطین ادامه دارد. اگر پایبندی به منشور سازمان ملل متحد وجود داشت و قطعنامه‌های شورای امنیت اجرا شده بود، صلح از مدت‌ها پیش در فلسطین برقرار شده و اشغالگری و آپارتاید پایان یافته بود. تنها چیزی که ما خواهان آن هستیم، پایبندی به منشور ملل متحد است.

روز گذشته نیز «سرگئی لاوروف» وزیر امور خارجه روسیه امروز (سه‌شنبه) در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد در نیویورک با «ریاض المالکی» همتای فلسطینی خود دیدار و درباره موضوع فلسطین و اوضاع خاورمیانه گفتگو کرد. لاوروف بر موضع روسیه در رد تجاوزات رژیم صهیونیستی، حق ملت فلسطین در تعیین سرنوشت خود و لزوم اجرای تصمیمات بین‌المللی به ویژه تصمیمات شورای امنیت و مجمع عمومی برای حل مسئله فلسطین تأکید کرد. 

نماینده امارات در سازمان ملل متحد نیز سه ماهه نخست سال ۲۰۲۳ میلادی را به علت شمار زیاد شهدا و زخمی‌های فلسطینی در کرانه باختری اشغالی طی دو دهه اخیر خونین‌ترین دوره دانست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار