مسئولان در افزایش حقوق کارگران تجدید نظر کنند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان قزوین گفت: افزایش حقوق کارگران جوابگوی مشکلات معیشتی و درمانی آن‌ها نیست و باید در آن تجدید نظر شود.

بمناسبت روز جهانی کارگر روز دوشنبه مراسمی با حضور مسئولان کشوری و استانی در دانشگاه کار قزوین برگزار شد. 

عید علی کریمی دبیر اجرایی خانه کارگر استان گفت: از رسانه‌ها انتظار داریم به مطالبات کارگری توجه شود تا حل آن‌ها تسریع شود. 

وی افزود: قرار بود مراسم در ورزشگاه کارگران باشد و بدلایلی موافقت نشد و در ورزشگاه خودمان هم نتوانستیم مراسم بگیریم و در این فضای محدود باید پذیرای کارگران باشیم. 

کریمی تصریح کرد: امروز مشکلات جامعه کارگری انقدر زیاد شده که باید هر سال به آن بپردازیم و امروز هم به مسئولان اعلام می‌کنیم افزایش حقوق کارگران باید بر اساس تورم باشد و این شرایط مطلوب نیست. 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گفت: پیشنهاد افزایش ۵۷ درصدی حقوق کارگران در زمان وزیر سابق کار داده شد، اما موافقت نکردند و امروز با تورم بالای ۵۰ درصدی باید حقوق ریالی بگیریم و دلاری هزینه کنیم. 

وی افزود: حقوق ما ریالی و هزینه‌ها دلاری است و جلسات مختلفی داشتیم و قرار شد مدیران کار مشکلات را به تهران اعلام کنند، اما متاسفانه نظر تشکل‌های کارگری و مجموعه نمایندگان درشورای عالی کار توجه نشد و دولت با افزایش ۲۰ درصدی حقوق کارگران مانند کارمندان موافقت شد. 

وی گفت: به نمایندگان فشار وارد کردند که حداقل مزد شد ۲۷ درصد درحالی که تورم نقطه به نقطه ۴۴ درصد و مدیریت برنامه ریزی ان را ۵۵ درصد اعلام کردند. 

کریمی تصریح کرد: جامعه کارگری و تشکل‌های خانه کارگری بیانیه صادرکردند که اعتراًض داریم و با خانواده‌های خود به دیوان عدالت شکایت خواهیم کرد تا حق خود را بگیریم. 

وی از مسئولان خواست مشکلات جامعه کارگری را حل کرده و در افزایش حقوق تجدیدنظر کنند.

کریمی بیان کرد: در برنامه هفتم می‌خواهند دو سال سن کارگر را بالا ببرند و دو درصد حق بیمه کارفرما و یک درصد حق بیمه از سوی دولت کمتر شود و فشار بیشتری به کارگر وارد شود. 

وی اظهارداشت: اگر صندوق‌ها دارند ورشکسته می‌شوند قرار نیست حق بیمه کارگران را بیشتر کنند و دو سال سن بازنشستگان را بالا ببرند و اگر به مطالبات کارکران توجه نشود 

کریمی یادآور شد: مقابل مجلس تجمع می‌کنیم تا نمایندگان صدای ما را بشنوند و در پیگیری حق و حقوق کارگر آن کوتاه نمی‌آییم. 

وی افزود: مشکل بعدی درمان است ضمن تشکر از همکاری مدیران بیمه تامین اجتماعی استان وقتی ۶۷ درصد جمعیت استان ما کارگری است باید به این جمعیت توجه شود. 

کریمی گفت: بیمارستان رازی قزوین و شفای تاکستان جوابگو نیست و با ۶ درمانگاه و دو بیمارستان نمی‌توان نیاز‌های درمانی ۷۰۰ هزار نفر بیمه شده را تامین کرد. 

دبیر اجرایی خانه کارگر استان گفت: در شهر صنعتی به یک بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی نیاز داریم و درشهرک‌های صنعتی هم به درمانگاه تخصصی نیاز داریم که از مسئولان و نمایندگان انتظار پیگیری داریم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۰ ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۲
سلام
لطفا افزایش حقوق کارگران بازنشسته رو هم پیگیری کنید. جایی خوندم یه عده ۱۶، ۱۷ درصد افزایش یافته. واقعا این ظلمه