۹۵ درصد برنامه طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین محقق شده است

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از تحقق ۹۵ درصدی برنامه طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ خبر داد.

محمدحسین عطایی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین در نشست وبینار طرح جهش تولید در دیمزار‌ها گفت: سطح برنامه کشت طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین ۷۲ هزار هکتار بوده که اکنون با کشت ۶۸ هزار و ۸۶۰ هکتار معادل ۹۵ درصد برنامه محقق شده است.

وی اضافه کرد: کشت‌های صورت گرفته در برنامه طرح جهش تولید شامل گندم، جو، نخود، عدس، علوفه، گلرنگ، کلزا، کاملینا و گیاهان دارویی است که در دیمزار‌های استان قزوین کشت شده است.

عطایی با بیان اینکه یک هزار و ۴۹۷ بهره بردار در این برنامه مشارکت دارند، گفت: برنامه طرح جهش تولید در چهار شهرستان، ۱۶ دهستان و ۱۸۲ روستا اجرایی شده است.

این مسئول با بیان اینکه روند برنامه جهش تولید در دیمزار‌ها همچنان ادامه دارد، گفت: ۶۰ دستگاه ماشین آلات شامل کارنده کشت مستقیم نیز در این برنامه با تسهیلاتی معادل هفت میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان از سوی بانک و با همکاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) برای کشاورزان تخصیص داده شده است.

عطایی بیمه محصولات کشاورزی را یکی دیگر از ویژگی‌های طرح جهش تولید در دیمزار‌های استان قزوین برشمرد و گفت: ۳۹ هزار و ۵۹۶ هکتار از برنامه کشت جهش تولید تحت پوشش بیمه قرار دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین خاطرنشان کرد: از ابتدای فصل کشت تاکنون ۱۴۷ مورد کارگاه آموزشی، روز مزرعه و گردهمایی در مجموع به تعداد سه هزار و ۳۸۹ نفر روز برای کشاورزان و کارشناسان برگزار شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار