تاکید قرقیزستان بر تقویت روابط با سازمان همکاری شانگهای

وزیر امور خارجه قرقیزستان در دیدار با دبیر کل سازمان همکاری شانگهای بر تقویت روابط کشورش با این سازمان تاکید کرد.

 سرویس مطبوعاتی وزارت امور خارجه قرقیزستان اعلام کرد «جئنبک کولوبایف»، وزیر امور خارجه قرقیزستان روز پنجشنبه با ژانگ مینگ، دبیر کل سازمان همکاری شانگهای دیدار و از تقویت همکاری با این سازمان حمایت کرد.

به نقل از خبرگزاری شینهوا،  ژانگ برای شرکت در ماراتن بین المللی " Issyk-Kul" سازمان همکاری شانگهای در تاریخ ۱۳ مه در شهر چولپون-آتا، وارد قرقیزستان شد.

بر اساس بیانیه‌ای که سرویس مطبوعاتی وزرات امور خارجه قرقیزستان منتشر کرده است، کولوبایف در طول این نشست بر اهمیت تقویت بیشتر همکاری‌ها در سازمان همکاری شانگهای تأکید کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی قرقیزستان همچنین موضوعات اولویت دار برای طرف قرقیزستانی را در چارچوب سازمان همکاری شانگهای به ویژه ایجاد ساز و کار‌های مالی مؤثر به منظور اجرای طرح‌های اقتصادی، بانک توسعه و صندوق توسعه سازمان همکاری شانگهای و ایجاد مرکز سازمان همکاری شانگهای با هدف مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی مطرح کرد.

ژانگ نیز تأیید کرد دبیرخانه سازمان همکاری شانگهای آماده حمایت کامل از اجرای وظایف و توافقات سران کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای است.

علاوه بر این، دو طرف در مورد زمینه‌های همکاری برای موضوعات اولویت دار در سازمان همکاری شانگهای و همچنین موضوعات مربوط به آمادگی برای اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای که قرار است در ماه ژوئیه در دهلی نو برگزار شود و نیز نشست شورای سران دولت‌های عضو این سازمان که ماه اکتبر در بیشکک برگزار خواهد شد، گفتگو کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار