سمنان از استان‌های پاک کشور در زمینه ابتلا به بیماری تب کریمه کنگو است

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان گفت: بیماری تب کریمه کنگو نوعی بیماری ویروسی است که از طریق گزش دام توسط نوع کنه بروز می‌کند و تا کنون در استان موردی گزارش نشده است.

حمیدرضا حسینی مدیرکل دامپزشکی استان سمنان ابراز کرد: سمنان از استان‌های پاک کشور از لحاظ آلودگی دام به بیماری تب کریمه کنگو است.

وی ادامه داد: کنه عامل بیماری تب کریمه کنگو در فصل گرم سال فعال می‌شود و از این رو اداره کل دامپزشکی استان سمنان از اسفند تا شهریور برای جلوگیری از شیوع بیماری تب کریمه کنگو اقدام های پیشگیرانه انجام می‌دهد.

وی افزود: سم‌پاشی از جمله اقدام های پیشگیرانه در برابر شیوع بیماری تب کریمه کنگو محسوب می‌شود و این اقدام در روستاهای‌ سراسر استان سمنان انجام می‌شود.

حسینی تصریح کرد: محیط و بدن دام برای پیشگیری از بیماری تب کریمه کنگو باید سمپاشی شود و تا کنون سم خریداری و در شهرستان‌ها توزیع شده است.

وی با اشاره به نوع نگهداری و تردد، دام های عشایری را گروه پرخطر برشمرد و ادامه داد: معاینات و سمپاشی رایگان دام های عشایر و روستایی به صورت مستمر برای پیشگیری از ابتلا به تب کریمه کنگو در حال انجام است.

وی یادآور شد: بیماری ویروسی تب کریمه کنگو در اثر تماس با دام آلوده و گوشت آلوده به انسان هم منتقل می‌شود، اما ویروس عامل این بیماری به شدت به سرما حساس است و در اثر سرما غیرفعال می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.