بررسی دو فوریتی اصلاح افزایش هزینه بیمه ساختمانی در صحن مجلس

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: به دنبال افزایش سرسام‌آور هزینه بیمه ساختمانی که مقدمه اخذ پروانه ساختمانی است این موضوع به صورت دو فوریتی در صحن مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شود.

احمد راستینه نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس گفت: با توجه به اصلاح قانون بیمه کارگران ساختمانی و ضرورت پیش‌بینی منابع لازم برای تحت پوشش قرار گرفتن همه کارگران ساختمانی که در صف انتظار هستند مجلس قانونی را مصوب کرد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بر طبق ماده ۵ بیمه کارگری دولت مکلف شد در راستای تنظیم آیین‌نامه اجرایی این قانون اقدام کند.


بیشتر بخوانید


وی افزود: در زمان تنظیم آیین‌نامه باید نکاتی لحاظ می‌شد که نشد و به دلیل عدم دقت در تدوین آیین‌نامه و البته اشکالاتی که در مصوبه قانونی مجلس وجود داشت به یک‌باره شاهد افزایش سرسام‌آور هزینه‌های ساختمانی شدیم به گونه‌ای که سازندگان و متقاضیان اخذ پروانه ساختمانی با فیش‌های نجومی پرداخت بیمه ساختمانی که مقدمه اخذ پروانه ساختمانی است روبه‌رو شدند.

راستینه اضافه کرد: به طور مثال بیمه ساختمانی که تاکنون سه تا پنج میلیون تومان بود به یکباره به ۴۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرد و این سبب افزایش هزینه‌های ساخت‌وساز و تولید شد.

وی توضیح داد: در این راستا بنده طی یک نامه‌ای به معاون اول رئیس‌جمهور اشکالات آیین‌نامه و ضرورت ارائه لایحه و یا و طرح دوفوریتی از سوی دولت و مجلس را برای اصلاح این ماده قانونی خواستار شدم.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: این مسئله مورد توجه دولت و مجلس قرار گرفته و همچنین طرحی در مجلس آماده شده است که بتوانیم تعداد زیادی از کارگران ساختمانی را بیمه کنیم و هم بتوانیم اصلاح آیین‌نامه هزینه‌های تحمیلی بر ساخت‌وساز و تولید را کاهش دهیم.

وی ادامه داد: دوفوریت بررسی این ماده قانونی در مجلس به تصویب رسیده است و به زودی در صحن بررسی می‌شود.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.