دادستان کل کشور:

مشکلات و مسائل مرز بازرگان بررسی می شود

حجت الاسلام منتظری گفت: وضعیت تولید در منطقه و همچنین مسائل و مشکلات مرتبط با مبادلات تجاری در مرز بازرگان به عنوان بزرگترین مرز زمینی کشور بررسی می‌شود.

حجت الاسلام محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور در بدو ورود به منطقه آزاد ماکو در گفتگو با خبرنگاران گفت: این منطقه ظرفیت قابل توجهی در حوزه رشد تولید و اقتصاد کشور دارد و بخش قابل توجهی از مبادلات تجاری کشورمان به ویژه با اروپا از این طریق اتفاق می‌افتد.

وی  ادامه داد: بررسی رونق اقتصادی منطقه آزاد ماکو و استان آذربایجان غربی و نظارت بر نحوه مبادلات تجاری این منطقه و بازدید از گمرگ بازرگان که بزرگترین گمرک زمینی کشور است همچنین شرکت در چند جلسه مرتبط با وضعیت منطقه آزاد در کنار بازدید از چند واحد تولیدی از جمله برنامه‌های سفر به ماکو است.

حجت الاسلام منتظری با استقبال رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی، مدیرعامل منطقه آزاد ماکو و جمعی از مسئولان از جمله مدیران گمرک آذربایجان غربی و بازرگان از طریق فرودگاه ماکو وارد این منطقه شد، حضور در گلزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان دوران دفاع مقدس و انقلاب اسلامی، شرکت در جلسه شورای تامین شهرستان، بازدید از گمرک بازرگان و بررسی وضعیت واحد‌های تولیدی از جمله برنامه‌های این سفر یک روزه است.

منطقه آزاد ماکو که در منتهی الیه شمال غرب کشور قرار دارد، با پنج هزار کیلومتر مربع مساحت، بزرگترین منطقه آزاد کشور به شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.