بیش از ۱۴ هزار نفر ساعت آموزش مهارتی به اتباع خارجی در قزوین ارائه شد

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین گفت: ۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت آموزش مهارتی طی یک سال گذشته به اتباع و مهاجران خارجی در این استان ارائه شد.

علی طاهرخانی سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای قزوین تصریح کرد: ۱۴ هزار و ۳۲۸ نفر ساعت آموزش مهارتی طی یک سال گذشته به اتباع و مهاجران خارجی در این استان  به ۳۸ نفر شامل ۱۴ مرد و ۲۴ نفر زن ارائه شده است.

به گفته سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین، آموزش‌های یاد شده متناسب با نیاز‌های جامعه و بازار کار به این افراد ارائه شد.

این مسئول با بیان اینکه دوره‌های یاد شده با همکاری کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان برگزار شد، اظهار کرد: تامین هزینه‌های این دوره‌ها نیز برعهده این کمیساریا است.

وی یادآور شد: خیاطی و آموزش‌های مهارتی مرتبط با امور ساختمان سازی و بخش صنعت از جمله مهارت‌هایی بودند که اتباع خارجی و مهاجران در این دوره‌ها که در مراکز ثابت (دولتی) برگزار می‌شود، فرا گرفتند.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان قزوین با بیان اینکه جامعه هدف این دستگاه گسترده است و اقشار مختلفی را تشکیل می‌دهد، اضافه کرد: جامعه هدف آموزش‌های مهارتی بخش دولتی در استان شامل زندانیان و سربازان، زنان آسیب پذیر، زنان خانه دار، مشمولان بیمه بیکاری، فارغ التحصیلان دانشگاهی و یا دانشجویان، شاغلان بخش صنعت، خدمات و کشاورزی، روستاییان و معتادان بهبود یافته هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار